Mögligt ensilage

Sv: Mögligt ensilage

Fång kan ju vissa hästar få beroende på om höet/hösilage/ensilaget är väldigt kraftigt. var med om det en gång, när en kompis shettis fick fång av hö :( Men du ger väl inte hästen/hästarna mögligt ensilage?? då kan de ju bli väldigt sjuka!

Nej, jag menade inte att min älskling ska äta mögligt ensilage.
En som jag känner har en häst som råkade få mögligt ensilige och hon hävdar bestämt att hästen fick fång av det,
jag bara undrar om man kan få det av enbart mögligt ensilage.

Allt som kan slå ut balansen i mag-tarm-systemet kan ge fång.

Fång orsakas bl.a. av störningar i tarmfloran, så viss skulle mögligt foder kunna vara en orsak.

Ja det kan dom få. Mögligt foder ger en störning i mag o tarm vilket kan orsaka fång.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Jag har varit så galet trött på min nuvarande bransch att det på riktigt känns som någon form av övergrepp att åka till jobbet. I flera...
2
Svar
23
· Visningar
1 076
Senast: Aliide
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 810
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII
  • Födda-24

Omröstningar