Mögligt ensilage - hosta?

M

Mysen

Har en ponny som har känsliga luftvägar och reagerar på mögelsporer. Hon har varit symptomfri i flera år fram tills nu då hon har börjat hosta rejält. Min fundering är om någon har erfarenhet av att en häst reagerat på dåligt ensilage med att hosta? Jag har inte sett att ensilaget varit dåligt men jag har inte heller kollat det varje dag då vi är flera som ansvarar för den biten.
 
Sv: Mögligt ensilage - hosta?

ja, det kan dom göra. mögelsporer behöver inte lukta eller synas.
 
Sv: Mögligt ensilage - hosta?

Tack för ditt svar. Då kanske det var ensilaget trots allt - jag som trodde att man kunde känna sig ganska säker med det när det ser ok ut. Trist.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 089
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 376
Senast: Solstig
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 887
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 210
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp