Möglig tvättmaskin...

A

Anonymakatten

Våran tvättmaskin har luktat lite skumt, och nu har det blivit tusen gånger värre och det luktar i hela badrummet. :crazy: Den står just nu och går med ättika i, och ska sedan köra en maskin med klorin också. I 95 grader, men jag har inga större förhoppningar om att det fungerar. Så då ska vi försöka slänga den nu i veckan.

Men hur som helst, är det här farligt för mig/bebis i magen att vistas i? Övergår det jag andas in till bebis?
Jag kan ju inte sluta duscha... Badrummet ligger i anslutning till köket, och jag tycker att lukten har tagit sig in dit med.

Orolig!

Sv: Möglig tvättmaskin...

Ni är säkra på att det är tvättmaskinen som luktar så det inte har blivit fuktskada/mögel i väggen. Eller att det sitter skit under/bakom tvättmaskinen som börjat lukta? Tänkte eftersom det har börjat sprida sig?

Det är tvättmaskinen, för det luktar bara när luckan är öppen i princip. Liiite lite när den är stängd med. Och jag menade att lukten tagit sig in och satt sig lite för att jag hade luckan öppen när jag inte visste vad det var som luktade så förj*vligt :devil: :crazy:

Ni kan ju prova köra med bikarbonat också, det brukar göra rent det mesta.
Rensat filtret? Det sitter nånstans nertill bakom en lucka tror jag.

Kanske skulle köra en rensning i morgon, kan man ha i bakpulver istället? Hur mycket? Eller hur mkt bikarbonat kan väl inte kosta mycket.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka