Mögelallergi och överkänslighet

Estivuz

Trådstartare
Hur yttrar det sig och hästen och vad innebär det för hästens prestation? Hästen i fråga har hostat för 2 år sedan när den stod i ett stall men sedan dess har man inte märkt av något. Är det något speciellt man bör tänka på?
Känns lite som det är sämsta möjliga förutsättningar, halm, torrhö, gammalt litet stall..

Sv: Mögelallergi och överkänslighet

Det är inte konstigare än vanlig foderhygien i grunden. Mögel är allvarligt för alla hästar, djur och människor. Om stallet är gammalt och dammigt så ska det städas ur när hästarna inte är inne. När hästarna ska bo där ska det vara luftigt och fräscht, går inte det är det inte lämpligt för någon häst. Det har inte med överkänslighet att göra.

Mögel skadar luftvägarna och lungorna, skapar inflammationer och irritationer. Självklart blir då prestationsförmågan rejält försämrad. Dålig luft i stall utan mögel försämrar prestationen det med...

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 290
Senast: Kilauea
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 372
Senast: skiesabove
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
428
Senast: Malva1978
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Uppdateringstråd 31
  • Stora canvasburar

Hästrelaterat

Tillbaka