K

karinjuice

Har hört att man kan ta bort mögel på läder med hjälp av ätticka. Ska man ta ättica rent eller späda det med vatten?? Hur mycket??

// Karin :love:lady :love:

Javisst kan man det, spä ut den som det står på flaskan och prova på en liten bit först så att du inte blir överraskad av fläckar, blekning och GLÖM INTE ATT TVAÄTTA OCH FETTA IN LÄDRET SOM VANLIGT EFTERÅT.

jag har använt vatten, bara vatten, gnuggad bort ordentligt.
sedan smörjt. jag har saker som luggit i en karton i säkert 5-6 år och som inte ens börjat möggla!! ( tittade igenom sakerna igår). :-)

Finns någon slags påse på Hööks som ska motverka mögel i sadelkammaren, jag har köpt en sån men för tidigt för att säga om det fungerar än.

Liknande trådar

Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 507
Anläggning Under rådande snöoväder började jag att fundera på snöröjningen här hemma på vår gård. Jag tänkte på hur man gjorde förr, när hästar...
Svar
12
· Visningar
1 082
Senast: Cattis_E
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Unafraid
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
1 190
Senast: Zacci
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka