mögel på bastudörren

vinkelina

Trådstartare
håller på att skura upp min nya hyreslägenhet som jag skall flytta till. Skitig som få :(

märkte idag att bastudörren (av trä) har mögel i ena hörnet. där har stått en kattlåda tidigare (i alla fall då jag tittade) och de har inte använt duschdraperi då stången är bortskruvad. så de har kommit vatten på dörren varje gång de duschat.

Undrar nu om de går att få bort det på nått sätt? dränkte in dörren innan jag får med nått medel som innehåller klor, ej ren klor dock.

Sv: mögel på bastudörren

OT, men jag har aldrig hört om någon som haft bastu i sin lägenhet!:D Jag ser att du bor i Finland så där är väl förklaringen!;)

Min bror bor i radhus och har en bastu , det är väl det närmaste lägenhet. Men dom har den som förråd.

Det finns typ målartvätt som brukar ta mögel, så åk till en färgaffär och fråga. Men var beredd på att få olja/behandla dörren igen efter att du fått bort möglet.

OT, men jag har aldrig hört om någon som haft bastu i sin lägenhet!:D Jag ser att du bor i Finland så där är väl förklaringen!;)

Jag vet massor med lägenheter med bastu i på området där vi bor, ffa 3or och 4or.

Något som fungerar bra är vanligt diskmedel. Har dock inte provat på trä men det kan vara värt ett försök!

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 522
Senast: IngelaH
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 156
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar