mögel i läder

F

fnorr

Jag har för mig att man kan göra ngt med ättiksprit för att få bort mögel i läder.....hur? Tacksam för hjälp, all min utrustning är pedantskött, men dessa stigläder är ej använda på jättelänge.....

Sv: mögel i läder

Har hört att det funkar jättebra om man torkar av med vitt vin... Har aldrig testat själv, men det låter ganska logiskt (att syran i vinet tar död på möglet)

Sv: mögel i läder

Glycerin ska vara bra säger de som håller på och lagar sadlar.Gärna i sprayform så man kommer åt över allt i vinklar och vrår.

Liknande trådar

Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
433
Senast: Unafraid
·
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 255
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 952
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka