Moderatorer

Susan

Trådstartare
En något känslig fråga
Men borde det inte vara bättre om Moderatorer var moderatorer på fourm där de själva inte deltager i diskussionerna.
Ju mer anonym en moderator är ju mer respekt vinner den ju.

Samtidigt så ökar moderatorns förmåga att vara opartisk.

Sv: Moderatorer

Men moderatorerna är ju människor de med, med ett intresse att läsa diskussioner. Ska de bara få läsa men inte skriva sin åsikt??
Om du upplever att en moderator utnyttjar sin moderatorstatus på ett sätt som är fel, så ska du skicka länk till Gunnar så han får titta på det.
De som är moderatorer är det på helt frivillig basis, de får inget betalt, och gör detta för att hjälpa. De började liksom vi andra som läsare och skrivare på ett forum bara.

Men du menar att om moderator X är moderator på Gnägg, så får han/hon inte svara i trådarna där?? Låter inte som en bra idé. Då är det bättre att du rapporterar ev övertramp till Gunnar.

Det är respekten för Bukes regler som är viktig, snarare än din personliga respekt för en moderator.

Du måste alltså följa moderators anvisningar oavsett om du tycker att vederbörande inte förtjänar din respekt.

Är det mig du menar?

Tja, vi kanske ska förbjuda de som är dressyrdomare/tränare/ryttare att skriva inlägg också?

Senast ändrad:

Nu har ni motat bort mig från dressyr för att ni tydligen tyckte att jag lade mig i för mkt. Jag fick ju höra att jag inte förtjänade någon respekt... Nu när Break_a_leg har kommit in som ny moderator och också modererar och diskuterar på samma sätt som mig. Ser ni henne som hot också då. Förtjänar inte hon heller någon respekt då? Týcker ni kanske att gunnar ska ta bort moderatorerna helt, så att ni kan fortsätta kopiera in hela böcker i era pedagogiska diskussioner och snacka ner hästfolk, instruktörer, tävlingsryttare och ridsätt enligt era premisser, eller vad är det ni är ute efter?

Kan ni inte helt enkelt förstå, att moderatorerna verkligen försöker jobba enhetligt. Motar ni bort en, så kommer en ny och de moderatorerna ska följa samma modereringsregler som den tidigare moderatorn. Jag håller helt med Mandalaki, det är bukefalos regler ni ska respektera i första hand. Vi moderatorer är bara ett ideellt verktyg, som ska se till att bukereglerna efterföljs.

Samma regler gäller för moderatorerna, som för alla övriga användare, vare sig man heter Andersson, Pettersson eller Lundström och jag.

Att vi är moderatorer för lite olika forum, beror ju på att det är hästområden vi själva är intresserade och delaktiga i. Jag kan inte ett jota om fakta inom trav. Jag är ganska övertygad om att travfolket skulle bli hysteriska om jag skulle börja radera var och varannan tråd där, för att jag tycker att det hör nog dit och det snackas om det... och ditten. Jag är heller ingen hejare på färgavel, så att stoppa in mig i avelsforumet, vore som att... *harkel*. Och jag vikarierade lite på islandshästforumet, när moderator där var borta en tid och islandshästar är inte mitt specialämne heller och därför blev det en viss förvirring, när ordinarie "personal" kom tillbaka. Så att stoppa in moderatorer i forum, de inte alls har någon kunskap i är lite fel sätt, även om det kanske vore lättare att vara opartisk.

:bow:

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator

tillika

Ingela Hallblom, hästfantast och diskussionssugen bukefalosanvändare

Senast ändrad:

Visst kan jag förstå vad du menar med att moderatorn ska vara opartisk och at det är lättare om man inte själv deltager eller ens är engagerad i diskussionen.

MEN du glömmer en viktig sak, alla moderatorer jobbar helt ideelt och de har i första hand hamnat som moderatorer för att de är gillar Buke och möjligheterna till diskussion här. Tar man bort möjligheten att diskutera skulle iallfall jag snabbt tappa intresset och hellre vara vanlig användare och inte moderator, och för att det inte ska ta för mycket tid i anspråk vill iallfall jag i huvudsak moderera de forum jag ändå håller koll på av personligt intresse.

Vi moderatorer är intresserade Buke användare inga tjänstemän med lön.

Senast ändrad:

you cant stop them, they will just keep coming and coming ;)

Jag tycker att en moderator ska få vara delaktig i diskus, och känner inte att nån moderator har sagt nåt för att man ska tappa respekt för denne.

Jag anser att moderaterna bara gör sina jobb :bow: . Annars skulle det finnas tusentals med trådar som finns i x antal tidigare trådar... Och då blir det tråkigt att läsa, om man bara får läsa samma sak om och om igen.

Moderaterna får, precis som de själva skriver, ingen lön för detta. De gör det bara för att de tycker det är roligt. Skulle de inte tycka det var roligt att vara moderater på ett diskutionsforum så skulle de väl ändå inte vara här...

Tack till moderaterna! :bow:

Ingen är opartisk till 100%.

Om en moderator inte diskuterar på ett forum så kan den likväl ha väldigt bestämda uppfattningar om saker och ting.

Moderatorerna får mycket gärna vara aktiva och skriva på de forum de modererar och jag tror att de nästan alltid tänker till lite mer innan de skriver ett inlägg, just pga att de är moderatorer.

Tänk om vissa andra också tänkte till lite mer innan de skrev ;)

Ibland gör säkert moderatorerna misstag, även de är bara människor. Om ni ser i ert tycke ett övertramp för mycket får ni mycket gärna höra av er till mig om vad ni sett som är olämpligt.

I övrigt anser jag att det kommit många bra svar redan i denna tråd.

Susan skrev:
Men borde det inte vara bättre om Moderatorer var moderatorer på fourm där de själva inte deltager i diskussionerna.
Nej.
Varför tvinga en moderator som inte ens gillar katter att läsa igenom alla trådar på katt? Eller ska nån som tycker att trav är värsta sömnpillret läsa alla de trådarna? För en bra moderator bör väl ändå skumma igenom trådarna då och då och hålla koll på när pajkastningen börjar och inte bara sitta och vänta på att anmälningarna ska ramla in?

Susan skrev:
Ju mer anonym en moderator är ju mer respekt vinner den ju.

Samtidigt så ökar moderatorns förmåga att vara opartisk.
Nja, anonyma moderatorer har jag inte mer respekt för än välbekanta. Däremot stämmer det där med opartiskheten. Det är alltid svårt att vara opartisk när man klivit in i en diskussion, men det tycker iaf jag att de moderatorer jag är i kontakt med genom forumen sköter utmärkt!

mandalaki skrev:
Det är respekten för Bukes regler som är viktig, snarare än din personliga respekt för en moderator.

Du måste alltså följa moderators anvisningar oavsett om du tycker att vederbörande inte förtjänar din respekt.

Jag har inget probelm att följa moderators anvisningar, och har stor respekt för moderatorer. Annat vore dumt

break_a_leg skrev:
Är det mig du menar?

Tja, vi kanske ska förbjuda de som är dressyrdomare/tränare/ryttare att skriva inlägg också?

Nej jag menar ingen speciell, och speciellt inte dig :confused:

Hade jag haft enskild moderator i tankarna då hade jag tagit detta med Gunnar.
Jag borde tydligen också ha formulerat mig annorlunda. jag tog upp det som ett intellektuellt abstrakt fenomen.

Ser att jag borde låtit bli - det var inte alls avsett ett visa 'disrespect' - snarare tvärtom

Så bara för dom har makten att ta bort inlägg så har dom ingen rätt att skriva?
Dom är människor - precis som du!

Gud så dumt detta blev inser jag - jag har inte alls menat som det framstår:

Eftersom alla tolkar det på samma sätt, så får jag ta på mig att det blev såhär. Jag har uttryckt mig korkat - ber om ursäkt för det. Det var inte alls såhär jag menade. Och jag ber om ursäkt då jag ser att ni tagit illa upp.

INGELA Jag har inte bett att du skall bort från Dressyr!
Jag blev måhända även jag upprörd, men jag har inte menat att du inte varit värd någon respekt. Särskilt inte som moderator

KL

Jag försökte uttrycka mig noga när jag skrev detta, jag ser att jag misslyckats totalt. Dettta var alls inte menat som ett allmänt angrepp mot moderatorer.

Jag tänkte mycket noga innan jag skrev detta men förmodligen ur helt fel vinkel.

Självklart tycker jag att vi skall ha moderatorer.
Självklart tycker jag att vi skall ha regler och att alla skall följa dem, även jag!

Jag har brutit mot reglerna vid ett par tillfällen - då skall jag bli tillsagd, jag ser inget konstigt med det.

Denna tråd var inte MOT modertorer. Snarare åt andra hållet, och mer upp kommen ur hur jag tycker att ni blir bemötta, med bristande respekt.
Jag reagerar på att någon blir kallad Censurhäxa tex i detta forum.
A_K_N har jag sett många varit direkt oförskämda mot. Vilket gör mig bestört.

Jag borde ha formulerat mig på ett annat sätt ser jag nu, hoppsan förlåt, detta var itne meningen.

Tack för att du föstod vad jag menade. och jag förstår både din och Ingelas synpunkter, de äger ju en rimlighet.
Det var bara en tanke...

ber om ursäkt för det gigantiska missförstånd jag ställt till med.:o

Tack för bra svar.
har du läst mina svar till de andra så ser du också att jag tar på mig att jag formulerade mig fel.
jag är FÖR moderatorer - särskilt aktiva sådana:bow:

Angående detta..

Gunnar skrev:
Tänk om vissa andra också tänkte till lite mer innan de skrev ;)

Så är det lite svårt att veta hur jag skall hantera. I just denna tråd har jag ju gjort bort mig. :o Jag tänkte mycket - men fel. Och då missförstods min avsikt - vilken i själva verket då var tvärtom.

Jag är så pass intelligent att jag förstår att jag är här som gäst.

Du är chef, dina moderatorer är dina verkställande.

Du/ni bestämmer reglerna - det är glasklart för mig. Och igen inget kosntigt för mig.

Jag är intresserad av att följa regler och anmaningar så då undrar jag hur mycket jag skal läsa in i ovanstående.

Menar du vissa allmänt - menar du mig speciellt.

Menar du mig här och nu - eller alltid.

Jag frågar för att jag VILL följa reglerna. Jag är ju en kontroversiell person.

Är jag för kontroversiell?

En och annan blir ju arg på mig, men å andra sidan så ber ju många mig stanna kvar.

Tar jag åt mig för mycket av saker som ovanstående?

hmm

Igen - förlåt för mitt klantiga första inlägg. Så rätt jag tänkt - men så fel det blev:o

klistrar in detta igen för säkerhets skull

Denna tråd var inte MOT modertorer. Snarare åt andra hållet, och mer uppkommen ur hur jag tycker att ni blir bemötta, med bristande respekt.
Jag reagerar på att någon blir kallad Censurhäxa tex i detta forum.
A_K_N har jag sett många varit direkt oförskämda och gå till personangrepp emot. Vilket gör mig bestört.

Senast ändrad:

Men gisses villket förlåtelsetal ;). Så farligt är det inte med missförstånd. Inte behöver man be om ursäkt i vart eller vartannat ord heller. Folk fattar ändå :)

Ibland gör man bort síg, ibland inte. Så är det. Endel uppfattar ett inlägg si andra så...jag uppfattade ditt inlägg si = Ej missförstånd. Fattade vad du ville förmedla.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 554
Senast: Tilly_85
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 944
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Mitt ena barn utreddes under försommaren och diagnosticerades med medelsvår ADHD samt autism grad 1. Hen är 7 år så ganska liten, och...
2
Svar
28
· Visningar
6 484
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar