Moderatorer

O

Orzon

Jag skriver inte så mycke på Buke men mellan varven läser jag en del.
Och en sak som förvånat mej är vad vissa moderatorer skriver i trådar.
Vilka regler gäller för vad en moderator får skriva?

Som jag ser det har minst en moderator och antagligen två hoppat över regelverket och gett sej in i debatter som är tvivelaktiga.

:crazy:

Sv: Moderatorer

Toriryttaren skrev:
Jag skriver inte så mycke på Buke men mellan varven läser jag en del.
Och en sak som förvånat mej är vad vissa moderatorer skriver i trådar.
Vilka regler gäller för vad en moderator får skriva?

Som jag ser det har minst en moderator och antagligen två hoppat över regelverket och gett sej in i debatter som är tvivelaktiga.

:crazy:

Detta har Gunnar informerat om flera gånger.

Om användare anser att moderatorer missköter sig, får man gärna skicka ett exempel via mejl till Gunnar så tar han en titt och drar oss i örat vid behov.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
Moderator som inte har SÅ stora hängöron än... :rofl:

Hör gärna av dig, eller ni andra. Om ni gör det tala om vilken moderator det gäller och ge gärna länk-exempel eller liknande på vad som hänt.

Jag får ibland synpunkter på moderatorer, blir det tillräckligt många eller om jag anser det befogat så hanterar jag det.

Jag har de senaste veckorna fått två synpunkter på två olika moderatorer. Jag har inte fått några direkta länkar men skall försöka undersöka det lite närmare. I båda fallen handlade det o princip om att moderatorn tagit ställning i viktiga frågor.

Moderatorer är människor, de har åsikter om de flesta frågor här på forumet precis som jag. Som moderator bör man försöka vara så opartisk som det går, men jag kräver ingen 100% opartiskhet.
Framförallt inte om moderatorerna håller med om sådant som större delen av häst-/forskarvärlden anser riktigt.

Men hör gärna av er, vissa moderatorer kanske behöver ett påpekande eller en liten varning om något specifikt?!

Gunnar skrev:
. I båda fallen handlade det o princip om att moderatorn tagit ställning i viktiga frågor.

Är inte moderator men: om du får synpunkter på att moderatorer tar ställning så måste de som skickar synpunkerna ha missförstått moderatorernas roll totalt.:o

mandalaki skrev:
Är inte moderator men: om du får synpunkter på att moderatorer tar ställning så måste de som skickar synpunkerna ha missförstått moderatorernas roll totalt.:o
Jag fattar precis vad du menar och håller med, det är väl inte meningen att moderatorerna inte får ta ställning och ska ju definitivt ta ställning i många sammanhang. Däremot kan man ju tycka att det är onödigt med moderatorer som ger sig in i tjafs för tjafsandets skull och det finns det ju en hel del exempel på.

Jag håller med du LenaH och tillägger att det finns olika sätt att uttrycka en åsikt på - det är inlägg av typen "min sanning gäller, den som tycker annorlunda är dum i huvet och kan dra dit pepparn växer" JAG tycker en moderator är skyldig att avhålla sig ifrån (vilket inte alltid är fallet med vissa personer :devil: ).

Tack ni moderatorer som inte tappar humöret i stridens hetta - ni är värda guld :bow:!

Skulle önska att både du och LenaH hörde av sig till mig med vilka ni syftar på hellre än att skriva saker som innebär att alla moderatorer smutsas ner.

Menar så här: Gunnar skrev att synpunkterna gällde att moderatorer tagit ställning i viktiga frågor.

Det tolkar jag som att de deltagit i en diskussion och uttryckt sin bestämda åsikt. Typ "det nya förslaget från djurskyddsmyndigheten är skit".

Den som tror att en moderator inte får diskutera som alla andra tror fel. Det är bara det jag menar.

Sen håller jag med LenaH om att moderatorer inte kan tjafsa på samma sätt som vanliga användare.

Jag håller med dig. Självklart ska en moderator ha åsikter men det ska inte bedrivas hetsjakt och moderatorn ska hålla sig neutral i vissa lägen.

Gunnar skrev:
Skulle önska att både du och LenaH hörde av sig till mig med vilka ni syftar på hellre än att skriva saker som innebär att alla moderatorer smutsas ner.

Det har jag gjort vid de tillfällen jag reagerat, så beskyll inte mig för att kasta skit på alla :( . Som jag skrev tidigare så tycker jag att Bukes moderatorer i allmänhet gör ett strålande arbete (och som jag förstått det, ideellt?).

Jag har inte haft för avsikt att kasta skit på någon, de gånger jag har tyckt att någonting har varit över gränsen så har jag kommenterat det direkt i tråden.
Jag tycker ofta att det är bättre att säga sånt direkt i stället för att "springa och skvallra". Hade det däremot varit grova övertramp hade jag antagligen anmält det men det har jag inte upplevt att det varit. :)

Jag har råkat ut för personliga påhopp av en moderator här men nämner inte vem. Skickade länken till gunnar men jag undrar om hon ens fick en varning för inte fan bättrade hon sig efter det :(

Och i vissa trådar som spårar ur klipper man ju bort dumheterna men hennes fick minsann vara kvar.

Och vem är du då?

Att ha blivit "påhoppad" av en moderator när man bara varit medlem i 14 dgar tyder väl på att man själv kanske inte skött sig speciellt bra :idea: :eek:

Det är skillnad på att bedriva hetsjakt och att ta ställning i sakfrågor. Också en moderator måste få ha en åsikt om sakfrågan i en debatt, oavsett hur het debatten än är. Däremot ska vi naturligtvis inte bryta några forumregler och föregå med gott exempel.

Kanske är någon som har över 3000 inlägg med ett annat nick.
Men oavsett, är det omöjligt att en "nybörjare" kan bli oense med en moderator utan att det är någons fel - precis som gamla användare blir det.

Har man automatisk immunitet mot mindre förselser vid ett visst antal inlägg?

Ditt sätt A_K_N att nästan alltid hugga alt fräsa på nybörjarna som har en åsikt i liknande diskussioner är lite väl kategoriskt.

Moderatorer såväl som stapplare har väl rätt att ha åsikter....

Ska vi dömma alla efter registrerings datum?

Toriryttaren=Jag är relativt nytt.
Innan dess hette jag Colansmatte (inte fullt så nytt)
Innan dess (nu snacckar vi på Stallet tiden alltså för 5-6 år sedan) hette jag Western4U

Jag har varken blivit bannad eller varnad.
Inte vad jag vet i alla fall.

:rofl:

Jag har bytt nick och säger bara "när man talar om trollen går hon till attack igen"

De kan ju markera att de inte yttrar sig i funktion av moderatorer.

[Moderator-hatt av]

Bla bla bla

[Moderator-hatt på]

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 434
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 157
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar