Modefixeringen i hundvärlden.

F

Flo-Jo

Hello Hello..
Nu måste jag bara få fråga vad vi människor på planeten *s.k.a*
Jorden håller på med?

Fick se en Engelsk bulldog i dag oh två cihuahua med en massa kläder halsband halskedjor mössor i trams mitt i sommaren när det är 25 C ute!
Frågade ägaren hmm,..varför har du så mycket kläder oh grejs på din hund?
Så svarade hon:att hon hade de för att det var snyggt och för att hennes hund gillade de.

Hur fanken kan hon veta om hennes hund gillade de.
Om nu matte köper vi säger en rosa dräckt med en massa krims krams på oh hon sätter på hunden oh hunden ser jätte ledsen ut och så säger matte med bebis röst nää men guuuuuuuuuuuuuuud vad fin du eh..
Inte konstigt att hunden börjar vicka på svansen för att matte låtter så skojsigt. oh att matte PLÖTSLIGT tror att det är kläderna hunden älskar.:rofl:

Och kan säga osm så här kan förstå (lite) de här med odm kinrsiska hundarna oh ja dom mindre raserna som bär hund täcke oh så men har vi inte gått lite för långt??


Eller är det bara jag som reagerar!!

Programet Top dog var ju bara fööööör pinsamt..
Skämms över att bådde kalla mig djurvän och människa i bland.
 
Sv: Modefixeringen i hundvärlden.

Jag tycker att sätter man på sin hund kläder i 25c så har man gått för långt.

Men annars orkar jag faktiskt inte bry mig om det, hunden mår knappast sämre för att det är strass på halsbandet än om det hade varit i slätt läder. Tycker man att det är roligt att ha på fina halsband,koppel, snusnäsdukar och accessoarer på sin hund är väl det upp till dem, så länge man samtidigt kan se att det är en hund man har köpt och inte en docka, och låter hunden få vara just hund samtidigt.

Jag ser inget fel i att sätta på sin hund en stickad tröja eller sweatshirt när det är kallt och man har en korthårig ras, eller de dagar hunden inte påverkas av kläderna.

Sen finns det flera raser som kräver täcken och kläder ute på vintern, som ahr så kort päls att de fryser annars, och då är det väl inte fel att kombinera nytta med nöje och köpa kläder som man tycker är gulliga/fina?.

Jag håller med om att typ bikini känns väldigt töntigt loch utan funktion, och skor ser hemskt ut, samt jeans som verkar väldigt obekvämt.
Kläderna ska ju inte störa hundens naturliga rörelser, utan vara bekväma.

Men de som har lite tröjor, strass och täcken till sin hund och samtidigt har fötterna på jorden är det väl inget fel med?
 
Sv: Modefixeringen i hundvärlden.

Top Dog tycker jag inte alls var pinsamt föresten, ioförsig ka jag inte förstå att man vill använda sin hund på heltid till reklam och marknadsföring endast för att få bli kändis, men tillvägasättet i programmet var helt sunt oc bra tycker jag. Sunda träningssätt, och jag tycker inte de tog på sina hundar ngt som såg obekvämt ut?

Snarare tror jag hundarna tyckte det var väldigt kul att var med i Top dog, de fick avra med om väldigt mkt roliga saker och fick aktiveras på roliga sätt som flera av dem inte fick hemma.
 
Sv: Modefixeringen i hundvärlden.

Har inget emot kläder på hundar. men om det är varmt förstår jag inte vitsen. men när det är kyligt behöver man ju inte sätta på hunden fula täcken. då är det helt ok att ha snygga jackor tycker jag=)

Min ena hund, en dvärgpincher fryser jämt. han har kläder på vintern. nu har inte jag massa modekläder utan ett vanligt vintertäcke som fyller sin funktion. skulle tro att min valp (amstaffblandis) åxå behöver täcke i vinter. hon har ju inte mer päls än dvärgpinschern. Men hon kommer åxå få ett helt vanligt täcke...

Varför va top dog pinsamt?
 
Sv: Modefixeringen i hundvärlden.

Min personliga åsikt är att hundar är INTE små dockor oavsett hur små och söta dom är och som ska ej förses med kläder för dom är INTE människor. Jaghar täcken för värmens skull till mina hunda rpå vintern för att dom behöver det. Utöver de funktionella egenskaperna kläder kan ha bör enligt mig en hund inte ha kläder. Sådant är trams!!!!!:devil:
 
Sv: Modefixeringen i hundvärlden.

Trams rakt igenom. Förstår inte vitsen.

Jag kan dock säga att vinterhalvåret måste även min lilla dvärgpinscher bära kläder för att inte frysa, men skulle inte drömma om att ta på henne en massa kläder sommartid för att klä ut henne. Därmed inte sagt att jag inte vill ha ett snyggt halsband eller ett snyggt koppel till min hund. Som någon sa, en hund vet inte skillnaden om det är strass på hälsbandet eller om det är slätt läder, det påverkar inte hunden alls.
Sen när det gäller vintertäcken så visst, folk får tycka att man är dum som köper en jacka för 600 spänn till jycken men den är fantastisk. Hon håller värmen bättre i den än i allt annat jag har vilket gör den värd varenda krona, sen att den är snygg också blir bara en bonus.
Men man får ju inte glömma att en hund är en hund. Så även om hon strosar runt i en jacka för 600 kr vintertid så är vi ute i skogen och spårar, tränar lydnad osv som alla andra. ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp