Det låter verkligen jättekonstigt. Jag tror inte du skulle få recept för det i sverige, aldrig hört talas om att någon avmaskar varje dag.
Min vet recommenderade det da Michico fick kolik flera ganger per ar, utom just efter avmaskning (vill jag minnas) Jag har slutat flera ganger, utav olika anledningar, och han har fatt kolik igen, sa numera far han sin "daily dewormer" varje dag. Det ar 19 ar sedan han borjade ata daily dewormer och jag har provat att ta bort det flera ganger under sedan dess och efter ett tag far han kolik igen (ofta vid vaderomslag). Nu ar han gammal och fortjanar att ha det bra och slippa ont i magen, sa oavsett vad det beror pa, eller hur annorlunda det verkar, sa kommer han att fortsatta fa sin "daily dewormer".
Link till tillverkaren
"STRONGID C 2X helps prevent Strongylus vulgaris larval infestations and control adult large strongyles as well as adult and fourth-stage larvae (L4) of small strongyles, pinworms and ascarids. Certain risk factors may call for daily deworming to help maintain health and peak performance: