Möblerat om, äntligen!

MittNyaJag

Trådstartare
Vi har pratat om det och pratat om det men aldrig har det blivit av.
Idag tog jag tag i sovrummet!
Det är allt annat än stort men vi lyckades få in spjälsängen och det blev bättre/rymligare än väntat iaf. :)
DSC_0034.JPG

DSC_0045.JPG

DSC_0049.JPG

http://picasaweb.google.se/Bergkvistan/Ospecifierat?authkey=8euNrr_kAZI#5293730914332744434

Innan stod sängen mitt under fönstret med en ikeabyrå på var sida och tvättsäckarna stod där byråerna står nu.

Så nu är allt mer eller mindre färdigt för Lillskits ankomst!
Jag tänkte att det är en bra dag att föda barn typ imorgon eller senast till helgen, annars måste den bo kvar därinne till BF den 13:e februari eller senare för den 31/1 hade vi tänkt ha filmkväll mina ryttarkumpaner och jag och den 11:e har jag fått tid hos hästtandläkaren så då har jag inte tid att ligga på förlossning eller BB... :D
Fast, jag drömde i natt att det stod på min Facebook att jag var inne och födde barn den 1/2 och det skulle ju fungera rätt bra tidsmässigt det oxå. :angel:

Sv: Möblerat om, äntligen!

Vad gigantisk eran säng ser ut att vara!

Jag la Rasmus i sin gamla vagga igår, haha han tog upp hela vaggan, och han som va så pyttenytteliten när han använde den :love:

Vi har också fått möblera om i vårt sovrum för att få in vaggan. Vårt sovrum är inte särskilt stort, det rymmer en säng i princip med ett sängbord på en sida (vår säng är 160cm bred). Tyvärr var vi därför tvungen att ställa sängen på andra hållet, för annars skulle inte vaggan få plats. Saken är bara den att vi har ett gigantiskt fönster i sovrummet, och nu hamnar sängens huvudända mot fönstret, vilket inte är speciellt snyggt! Men men, det handlar bara om en kortare tid, för vi planerar ju att flytta in i vårt nya hus i slutet av mars.

Vad som var bökigt var att vi har en vattensäng och den behöver tömmas innan man kan flytta den (innehåller rätt så mycket TUNGT vatten!) och sedan fyllas på igen, vilket är ett himla meck. Vi fick sova på soffan efter att vi flyttat sängen, för vattnet var ju iskallt (tar ett tag för sängen att värma upp vattnet så att det går att ligga i den). Men nu är det ordnat iaf, och vaggan väntar på bebis ankomst... Helst hade jag velat ha bebisen i sängen, men eftersom det är en vattensäng så är det inte en så god idé...!

Det ska bli så skönt att flytta in i det nya huset. Där får vi lite mer utrymme, det kommer bli lite trångt för oss här i början, men det gör ju kanske inte så mycket.

//Julia

Det är för att rummet är så litet. ;)
Sängen är 180, du kan tro den såg stor ut i rummet när vi dessutom hade den stående på hyllor så den var typ 70 cm hög!!

Freyja; Då är vårt sovrum 20 cm bredare än ert. ;)
Vi har fönster och dörrar överallt så det är bara att välja pest eller kolera i form av sängplacering. Just här fungerar det bäst rent tillgänglighetsmässigt att ställa sängen under fönstret. Iom att vi inte har någon gavel så fungerar det hyggligt iaf, hade vi haft en hög gavel har det nog sett ganska kul ut. :)
Kan tro det är lagom bestyrigt att hålla på med en vattensäng! Tycker vår är lagom dryg att flytta på!
Måste vara jätteroligt att flytta in i nya huset!! Vi har ju en våning till som väntar på oss i huset här men eftersom mormor, 92, bor där så är det både och att man vill och inte vill ha tillgång till den... Det har dock lyckats bo barnfamiljer häruppe förut så vi ska väl klara oss ett tag vi oxå!

Vårt stora fönster fyller upp nästan hela väggen, och sitter ca 30 cm upp från golvet, så oavsett sänggavel så ser det fult ut!

Ja, det ska bli underbart att flytta till det nya huset, nu är det inte långt kvar! Undervåningen kommer inte att vara färdig, men det gör ingenting, det blir ändå mycket mer plats på entréplan än vad vi har idag.

Förstår att det är blandade känslor med den andra våningen! Klart ni klarar er!

//julia

Haha, ja då kan jag tänka mig det är något mer svårmöblerat än vårt sovrum. :)

Vårat sovrum är inte heller speciellt stort, vi får inte plats med några sängbord!

Freyja_bus: Åhhh vattensäng, våran säng är hemsk och jag kände bara jag läste vattensäng hur skönt de skulle vara för min kropp *avis*

Vattensäng är underbart! Jag kunde sova på mage rätt långt in i graviditeten tack vare den. Dock är det rätt bökigt att försöka vända sig eller häva sig upp som höggravid... och eftersom jag behöver gå och kissa nästan tio gånger varje natt så är det lite av ett irritationsmoment måste jag säga... Men annars är sängen underbar!!

//Julia

Vad mysigt det blev! Bebisar är inte så krävande i början ändå!

Vi bodde i ett sånt här tills Sam var 9 månader :eek:

Tack. :)

Nej, vi lever på det, att de inte kräver så mycket utrymme i början. :D
Skulle vi ha större skulle jag väl lyckas förlägga bebisen tills den skrikit en stund så jag kunnat följa ljudet. ;)

/MNJ, som förlagt sin skolväska någonstans så hon inte kan skriva färdig labbrapporterna hon nästan hittade motivation att göra häromdagen... ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka