Möblera i utst-tält =)

Casper

Trådstartare
Hejsan hej!
Jag har ett nytt utst tält (kommer just nu inte på vad det heter,märket alltså) men tältet är ganska avlångt och syntes typ på varenda utst ring förra året:D nu vet ni precis vilket jag menar va??:rofl:

Nä skämt o sido.. jag vill gärna se bilder på hur ni "möblerar" i era tält. Jag har två egna och mammas hund (av samma ras) som ska me på utst ihop i år och två av dom är utan problem att ha i samma "bur" (kompostgaller) men den tredje behöver lite "space" ifrån dom andra för säkerhetens skull.

HUR möblerar ni så man smidigt kan röra sig i tältet och även kunna göra hunden fin? Kan tillägga att jag har STORA hundar och kompostgaller är typ det ända jag kan komma på som jag kan använda, men jag skulle önska att dom va lite mer "stadiga" när dessa stora luffsar e innanför:angel:

Sv: Möblera i utst-tält =)

Vi är ett ganska stort gäng som åkert illsammans, och vi kör "budgetvariaten".

Ett partytält med två sidoväggar, precis utanför bakom det ställer vi burarana. sen fäster vi en presening i tältet(vid taket) drar ner den bakom burarna fäster i burarna, och tätar till sidorna!

Jag har ett litet fladentält och där kan jag ha 4 burar och två stolar, men jag har ju då rätt små hundar ;)

25-0116-22_g.jpg

Man sticker helt enkelt ner parasollpinnen i backen och förankrar tältduken med små tältpinnar :D Mkt lättsamt att bära och rätt praktiskt att ha med. Lätt att sätta upp (även om mitt trilskas lite efter att maken skulle slå ner det i backen en gång = pinnen knövlig och inte rund länre :eek: ) och som sagt tämligen rymligt ändå :banana:

Hmm.. har ni några tips om hur man kan få "burarna" lite stabilare då? typ tältpinnar typ till det me eller? eller armeringsgärn bitar.. hi hi.. smidigt som f*n

Lite "off topic" men får man ha hur stora tält som helst? Visst måste det vara en speciell strl?
Måste det vara specella utställningstält?

Tälten får vara max. 3x3 meter stort brukar det stå i Pm:et :) Mitt är ca. 3 meter långt och 2.40 cm djupt eller något sådant s.k. Bersåtält.

Jag har ett litet fladentält och där kan jag ha 4 burar och två stolar, men jag har ju då rätt små hundar ;)

Man sticker helt enkelt ner parasollpinnen i backen och förankrar tältduken med små tältpinnar :D Mkt lättsamt att bära och rätt praktiskt att ha med. Lätt att sätta upp (även om mitt trilskas lite efter att maken skulle slå ner det i backen en gång = pinnen knövlig och inte rund länre :eek: ) och som sagt tämligen rymligt ändå :banana:

Det där verkar vara himla praktiskt om man är själv :) Nu är jag ju visserligen inte det men en dag kommer jag vara det. Var finns sådana att köpa ?

Man kan köpa dem på flandens hemsida, men jag köpte mitt på en utställning där det var en som sålde dem :)

Vilket smidigt! Det måste jag föreslå till min kompis som ska börja ställa ut sin papillontik! Det är ju rätt behändigt när man har så små hundar, och det blir nog bara hon och jag som åker runt, så då behöver man ju inte fler sittplatser heller :smirk:
Inte speciellt dyrt heller. Kanske är ett julklappstips.. (vissa börjar tidigt :D)

Om det inte är större än 3x3 meter, tält större än så brukar vara förbjudna.

Var kan man köpa utställningstält ?
För min del skulle det räcka med ett som är lite mindre 2 m brett kanske. Och helst under 1000 kr.

Var kan köpa "sponsortält" tex sådana som det står royal canin på ?

Jag har också blått :D men det är pinsamt att man inte kommer ihåg var man köpte det någonstans (har bara haft det i drygt 1 år :o )

Liknande trådar

Övr. Hund Veckan efter midsommar åker vi och tältar knappt en vecka. Två vuxna, ett barn och unghund på 7 ½ månad labbe/golden. (han är korthårig)...
2
Svar
27
· Visningar
5 825
Senast: Grana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18