Mobbad pga flugtäcket!?

B

Biijatch

Jag har köpt ett vitt insektstäcke till min häst.
Det är bara det att ja inte kan använda det för om han har det på sig i hagen så blir han bortjagad av de andra.
Någon annan som haft detta problemet?
Poängterar att jag vet(tror iaf) att han blir det för att det är ett ljust täcke och att han kan göra så att flocken lättare kan bli synliga för rovdjur...:p
Han har jätte ont av insekterna, ska ja behöva färga det svart eller!!??
Dessa hästar...:rofl:

Han är annars i mitten av rangordningen men blir t o m bortschasad av de som står lägre i rang...

Sv: Mobbad pga flugtäcket!?

Tja, inte omöjligt ju... kan du inte skita ner det lite, så det blir lite mindre ljust?
Eller kanske ledaren kan ha det på sig någon dag? :idea:

Haha:rofl:

Jag känner igen detta, vitt flugtäcke på min svarte ledare..

ja det hände faktiskt min häst fast tvärt om, en av dom första soliga vårdagarna så tog jag av henne täcket så hon fick lufta sig lite. dom andra hästarna kollade konstigt på henne å gick. så hon fick stå själv ett tag innan dom tyckte det var ok. lustigt:rofl:

När jag släppte ut dartmoorponnyn till de andra - första gången med insektstäcke OCH huva... då flydde flocken i panik! Det var som om de sett ett UFO eller nåt. Och stackars ponnyn fattade ju ingenting, utan sprang hon med, så det blev ett väldigt virrvarr innan alla fattat vad som dolde sig!:rofl::rofl::rofl:

När jag släppte ut dartmoorponnyn till de andra - första gången med insektstäcke OCH huva... då flydde flocken i panik! Det var som om de sett ett UFO eller nåt. Och stackars ponnyn fattade ju ingenting, utan sprang hon med, så det blev ett väldigt virrvarr innan alla fattat vad som dolde sig!:rofl::rofl::rofl:

Tack för dagens skratt. Såg verkligen det hela framför mig. :rofl:

Lilla ponnyn då!!!
fick rådet att ja skulle köpa såna täcken till alla i stallet...:p
Men ja har börjat tjata på dom andra...:angel:

Nääää smuts är äckligt!

Om ledaren skulle haft de på sig hade han drunknat! min har 155 å ledaren 125:D

Jag har faktiskt sett gröna, gula, guldiga och röda flugtäcken. Kanske ska satsa på att hitta ett i en annan med kamoflerad färg?

De hade varit fräckt med ett grön kamouflerat täcke...

ja då får man väl stycka upp de vita i trasor å putsa med:cry:

ponnyn ja hade innan hade exemtäcke i ljustjustblått + huva men han höll sin plats kvar ändå utan problem. ingen häst som äns kollade kontsigt på han på i början heller...

Mina andra blev livrädda när Tom fick sitt nya ljusblå/vita flugtäcke förra året, men de vande sig ganska snabbt när de fattade att det bara var lilla Bus som gömde sig där under! :D

För oss är det tvärtom. Skimmeln som annars gärna blir bortjagad av de andra är helt plötsligt ganska ok i sitt beige/bruna exemtäcke!!

För oss är det tvärtom. Skimmeln som annars gärna blir bortjagad av de andra är helt plötsligt ganska ok i sitt beige/bruna exemtäcke!!

hehe då måste han blivit glad :laugh:

yay med täcke på så slipper ja knott, sol å annat skit och ja får massa mer kompisar :love: hehe en helnöjd häst då ja :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka