D
diggiloo
Mitt sto brunstar nu och kan inte gå med sina kompisar i hagen, eftersom alla hennes hagkompisar är vallacker och de hoppar på henne hela tiden. Jag övertalade stallchefen att min häst får låna en hage att gå ensam i tills hon slutat brunsta, dvs ca en vecka. Stallchefen var inte förtjust i detta som hon tyckte pjåsk och sa något i stil med "Bara så du vet kommer hon bli jättemobbad när hon går tillbaka till vanliga hagen."
Nu har jag börjat fundera, är det så? Flocken funkar jättebra ihop, kommer de andra att stöta ut min häst sen bara för att de inte gått tillsammans på en vecka? Eller jag förstår att det inte går att säja säkert vad som kommer hända vid hopsläppet, men jag menar mer, är det normalt att de reagerar så?
Nu har jag börjat fundera, är det så? Flocken funkar jättebra ihop, kommer de andra att stöta ut min häst sen bara för att de inte gått tillsammans på en vecka? Eller jag förstår att det inte går att säja säkert vad som kommer hända vid hopsläppet, men jag menar mer, är det normalt att de reagerar så?