Mkh på era shettisåringar???

N

nalle

Skulle vara kul och veta ung. hur stora era shettisåringar är nu? Min nyinköpta hingst -03 är redan ca 99 cm, kommer han växa ytterligare på höjden tro och i så fall hur stor kommer han att bli? Mamman är ca 1 m och pappan ca 96 cm. Min väninnas hingståring är "bara" ca 88-90 cm och de är nästan exakt lika gamla och dens föräldrar är 101 och och 104 cm.

Stoet som har miniföräldrar var 78 cm för 4 mån sen, så hon har väl växt över mininarnas ett års gräns nu. Och det andra stoet har väl blivit typ en meter kanske, hennes pappa är ju 107 cm.

Liknande trådar

Gnägg Jag har en 2 årig frieservalack som just nu är 150 cm i mkh, jag vet inte riktigt hur höga hans föräldrar är men pappan är ungefär 165...
Svar
1
· Visningar
736
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 639
Träning - Inte min häst, utan går i verksamhet - Kan tillägga att den absolut inte känns halt eller skadad på något sätt. Jag rider på ca. LC-LB...
Svar
6
· Visningar
2 458
Senast: Lutten
·
Avel Har slagit knut på mina tankar och har svårt att komma till någon lösning. Så nu skulle jag vilja veta vad ni hade lagt på detta stoet...
Svar
8
· Visningar
1 800
Senast: Peak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka