Mjukt bröd med ovanligt lång hållbarhet?

Företaget jag jobbar på packar Tortillas utan konserveringsmedel med koldioxid i paketet istället för luft. På så sätt håller dom i 6 månader.

Visst gör det. Tonfisk och majo, endast två månader gammal, bon apetite :D
Haha, jag som typ aldrig åker tåg skulle åka mellan Stockholm och Göteborg och trodde att det skulle vara som " Orientexpressen". Blev inte riktigt som jag trodde...:laugh:

• Gilla
Reactions: ptr
Haha, jag som typ aldrig åker tåg skulle åka mellan Stockholm och Göteborg och trodde att det skulle vara som " Orientexpressen". Blev inte riktigt som jag trodde...:laugh:

Haha!
Det kan jag tänka mig :D
Vi har bara en liten ambulerande servering på mina tåg men det finns smarrigt godis :d

• Gilla
Reactions: Sar
Köpte för några år sedan en franska på lidl och tog några skivor .Sedan blev den liggandes .Kändes mjuk efter 3 veckor så jag tänkte jag ska testa hur lång tid det tar för den att bli möglig då vanlig franska nästan möglar då man tagit första skivan .Den var fortfarande mjuk efter 6 månader .Det tog 12 månader för den att ändra färg och bli hård och lite grön .Undra vad tusan dom blandar i den

Blir som ett äpple en kamrat glömt här på bänken, ett sådant där utländskt. Detta var på våren, borde varit skördat nån gång på senare delen av hösten. Först när vårsolen kom, året efter, och lyste på den genom fönstret började det bli dåligt. Frågade kamraten om det kunde smaka med ett äpple när de var här året efter.

Jag har ätit äpplen som legat i en väns kyl, stod där i goda ro och åt när hon utbrister tog du ett från kylen?! Dom är två år gamla, jag missar alltid kasta dom...
Smakade helt normalt och dålig blev jag inte heller

Alltså, inte för att jag är världens mest hälsosammaste människa, men hembakat bröd håller aldrig i mer än max två veckor och då är det riktigt illa att äta, så håller bröd flera månader ska man nog inte äta det faktiskt. Det är säkerligen inte alls naturligt och bra för kroppen att få i sig sådana ämnen.

• Gilla
Reactions: ptr

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 383
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 228
Senast: Gunnar
·
Hästvård Tänkte jag skulle ringa kliniken imorgon och höra mig för vad de tror, men skadar ju inte att bolla lite tankar innan dess. Min häst...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Ray
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
42 975

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka