Mjukt bröd med ovanligt lång hållbarhet?

Rosett

Trådstartare
Igår köpte jag rågbröd med bäst före i september. Mjukt bröd brukar ju bara hålla nån vecka så jag undrar varför detta är så hållbart. Det verkar vara någon luft i förpackningen. Kanske en konserverande gas?
Vad tror ni?

Igår köpte jag rågbröd med bäst före i september. Mjukt bröd brukar ju bara hålla nån vecka så jag undrar varför detta är så hållbart. Det verkar vara någon luft i förpackningen. Kanske en konserverande gas?
Vad tror ni?
Står det något speciellt i innehållsförteckningen? Det kanske är felmärkt?

Står det något speciellt i innehållsförteckningen? Det kanske är felmärkt?
Nä står inget speciellt men det är som två förpackningar som sitter ihop, så man kan öppna en åt gången. Det är två små runda bröd i vardera förpackningen. Ska kolla om jag hittar en bild …

Sen är väl tortillabröd och så liknande i vakuum med lång hållbarhet så det stämmer nog.
De här är inte i vakuum. Verkar tvärtom vara luft i dem. :confused:

Har läst att en del kött förpackas i en speciell gas för att hålla bättre, kanske är så med det här brödet också.

Fick detta som svar.
Hej! Tack för din fråga. Bröden är vakuumförpackade vilket ger lång hållbarhet. Hälsningar Cecilia på fazer
Okej … jag skickade mail innan du skrev att du kontaktar dem på Facebook och fick till svar att de packas i ett rum med renad luft och att det är en speciell luftsammansättning i förpackningen.

Vakuumförpackade är de inte eftersom det ju är luft i förpackningen.

Mysko.

Okej … jag skickade mail innan du skrev att du kontaktar dem på Facebook och fick till svar att de packas i ett rum med renad luft och att det är en speciell luftsammansättning i förpackningen.

Mysko.

Bröd brukar packas i skyddad atmosfär eller modifierad atmosfär med gassammansättnong av syre, kväve och/eller koldioxid. Vakuumförpacka bröd är väl inte att rekommendera för man suger ju ur all luft när man vakuumförpackar, inklusive all luft i brödet vilket gör brödet ganska platt.

Mysko.

Ja det är ju lite mysko får man säga. Jag ska fråga brödkillarna när jag är tillbaka på jobbet igen om dom vet.

Bröd brukar packas i skyddad atmosfär eller modifierad atmosfär med gassammansättnong av syre, kväve och/eller koldioxid. Vakuumförpacka bröd är väl inte att rekommendera för man suger ju ur all luft när man vakuumförpackar, inklusive all luft i brödet vilket gör brödet ganska platt.
Ser framför mig en vacuumförpackad kudde. Hade nog inte varit så lyckat med ett bröd, nej.... :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 383
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 228
Senast: Gunnar
·
Hästvård Tänkte jag skulle ringa kliniken imorgon och höra mig för vad de tror, men skadar ju inte att bolla lite tankar innan dess. Min häst...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Ray
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
42 975

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka