Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Står det något speciellt i innehållsförteckningen? Det kanske är felmärkt?Igår köpte jag rågbröd med bäst före i september. Mjukt bröd brukar ju bara hålla nån vecka så jag undrar varför detta är så hållbart. Det verkar vara någon luft i förpackningen. Kanske en konserverande gas?
Vad tror ni?
Nä står inget speciellt men det är som två förpackningar som sitter ihop, så man kan öppna en åt gången. Det är två små runda bröd i vardera förpackningen. Ska kolla om jag hittar en bild …Står det något speciellt i innehållsförteckningen? Det kanske är felmärkt?
Sen är väl tortillabröd och så liknande i vakuum med lång hållbarhet så det stämmer nog.Nä står inget speciellt men det är som två förpackningar som sitter ihop, så man kan öppna en åt gången. Det är två små runda bröd i vardera förpackningen. Ska kolla om jag hittar en bild …
Jag tror du kan lita på märkningen
De här är inte i vakuum. Verkar tvärtom vara luft i dem.Sen är väl tortillabröd och så liknande i vakuum med lång hållbarhet så det stämmer nog.
Rågbröd har lång hållbarhet.Igår köpte jag rågbröd med bäst före i september. Mjukt bröd brukar ju bara hålla nån vecka så jag undrar varför detta är så hållbart. Det verkar vara någon luft i förpackningen. Kanske en konserverande gas?
Vad tror ni?
Menade lufttätt. Tortilla är inte i vakuum heller.De här är inte i vakuum. Verkar tvärtom vara luft i dem.
Har läst att en del kött förpackas i en speciell gas för att hålla bättre, kanske är så med det här brödet också.
Det kan ju vara någon gas.
Vi säljer mackor på tågen med tre månaders hållbarhet.
Haha, låter aptitligt (även om det säkert inte är något fel på dessa mackor)
Okej … jag skickade mail innan du skrev att du kontaktar dem på Facebook och fick till svar att de packas i ett rum med renad luft och att det är en speciell luftsammansättning i förpackningen.Fick detta som svar.
Hej! Tack för din fråga. Bröden är vakuumförpackade vilket ger lång hållbarhet. Hälsningar Cecilia på fazer
Okej … jag skickade mail innan du skrev att du kontaktar dem på Facebook och fick till svar att de packas i ett rum med renad luft och att det är en speciell luftsammansättning i förpackningen.
Vakuumförpackade är de inte eftersom det ju är luft i förpackningen.
Mysko.
Okej … jag skickade mail innan du skrev att du kontaktar dem på Facebook och fick till svar att de packas i ett rum med renad luft och att det är en speciell luftsammansättning i förpackningen.
Vakuumförpackade är de inte eftersom det ju är luft i förpackningen.
Mysko.
Ser framför mig en vacuumförpackad kudde. Hade nog inte varit så lyckat med ett bröd, nej....Bröd brukar packas i skyddad atmosfär eller modifierad atmosfär med gassammansättnong av syre, kväve och/eller koldioxid. Vakuumförpacka bröd är väl inte att rekommendera för man suger ju ur all luft när man vakuumförpackar, inklusive all luft i brödet vilket gör brödet ganska platt.