Mjuka kastanjer

ztsu

Trådstartare
Min häst har mjuka kastanjer fram.
De är väldigt ytliga och flagar. När jag drar av de mjuka flagorna är det fuktigt nästan svampigt under.

Vad kan det bero på?
Har aldrig sett det förut.

Min häst har mjuka kastanjer fram.
De är väldigt ytliga och flagar. När jag drar av de mjuka flagorna är det fuktigt nästan svampigt under.

Vad kan det bero på?
Har aldrig sett det förut.
Hade min häst då och då, inget jag tänkte på. Han tyckte om när jag pillade på dom.

Jag tror att det varierar mycket från häst till häst. Min haflinger har stenhårda kastanjer och sporrar (i hovskägget). De växer sig jättelänga och man behöver tång för att trimma ner dem... Shettisen däremot har jättemjuka kastanjer och det verkar knappt växa ens. Tror aldrig att jag har behövt göra något med dem, faktiskt.

Liknande trådar

Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
895
Senast: Murray
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 217
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 344
Senast: lirco11
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 096
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Photoshop hjälp
  • Tips i London