Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej! Har en sådan häst i mitt stall. BIOTIN heter svaret. Det är helt enkelt ett artistnamn för B-vitamin precis som för oss människor är det det som gäller för hår och "naglar"/hovar.malinsky skrev:Finns det NÅGOT preparat som funkar för att förbättra hovkvalitén? Jag kollar på olika preparat i hästbutiker som lovar runt.. och håller tunt?
Har hästen brist på något förstår jag att det självklart blir bättre med tillskott, men annars?
vdb skrev:Alltså, det finns ett talessätt som lyder: Det du INTE kan sälja till en hästägare finns inte... Det du bör göra är att be en hovslagare, eller för den delen en barfotaverkare kolla hovarna. Jag är ganska säker på att det går att sko/verka dina hovar så de blir bra. Eller bara att använda dem, gymnastisera hovarna i första hand och kanske SEN ge hästen tillskott. Det är bara slöseri med pengar. En veterinär kan förklara det där mycket bättre! Så spar dina pengar eller köp öl...