vindvissla
Trådstartare
På tisdag bär det av upp till Belfast och Ikea, det ska storshoppas! Sam ska stanna hemma med pappa och mysa hela dagen så jag kan koncentrera mej på shoppingen. Det är nämligen 30 mil dit! Jag har mjölkat ur så jag har massa mjölk i frysen men kommer ju få ta med pumpen på resan om jag inte vill att det ska spruta mjölk ur öronen på mej vid tolv tiden
Så har ni några bra tips på hur man förvarar mjölk i sommarvärme om man inte vill slänga den sen? Funderade på termos men jag vill ju att mjölken ska kylas ner så fort som möjligt. Stanna och köpa is och släppa ner en iskub i flaskan, vänta tills den kylts och sen hälla i termos? Isklampar? Känns ju synd att slänga mjölken, alltid bra att ha ett litet förråd i frysen
Så har ni några bra tips på hur man förvarar mjölk i sommarvärme om man inte vill slänga den sen? Funderade på termos men jag vill ju att mjölken ska kylas ner så fort som möjligt. Stanna och köpa is och släppa ner en iskub i flaskan, vänta tills den kylts och sen hälla i termos? Isklampar? Känns ju synd att slänga mjölken, alltid bra att ha ett litet förråd i frysen