Mjölkersättning för föl till gris...

kicket

Trådstartare
Har mjölkersättning (krafft) hemma för föl...fick 3 kullar med kultingar på 1.5 dygn, varav 3 st var extremt små i en av kullarna. Kan man använda mjölkersättningen till föl till kultingarna utan fara???
Någon som har erfarenhet av det?

Sv: Mjölkersättning för föl till gris...

När jag tog hand om en kulting för några år sedan och pratade med en veterinär om jag kunde mjölka ur mitt sto och ge kultingen så sa veterinären att det inte var några problem.

Vilket ju egentligen borde betyda att de kan äta samma mjölkersättning.

Jag ska inte säga säkert, men jag har för mig att jag för många år sedan hört att häst och gris låg närmast varann i sammansättning av mjölkersättning.
Låter ologiskt men jag tror det var så.
Någon som har kunskap om detta?

Eftersom man gav hästar Grix före fölmjölkens tid, så borde det gå att göra tvärt om.

*flyttar tråden från avel till andra djur*

Pratade med veteriären o han sa att det gick jättebra.

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 437
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 936
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 990
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?