"Mjölken" har kommit!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fridis83
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Fridis83

Igår kunde jag "mjölka ur" det dräktiga stoet för första gången... det kom rejäla strålar från båda spenar, dock med genomskinlig vätska. Hon är beräknad till 20 april, men det känns nästan som om fölis kan komma tidigare än så, vad tror ni? Hon har för övrigt "släppt" bäckenbanden ganska mycket och fyllt på juvret en hel del...

Sv: "Mjölken" har kommit!

När "vaxpropparna" kommer är det dags. Det kan ske inom ngr timmar då. Men visst är det spännande när mjölken börjar rinna till :)

Cinta skrev:
När "vaxpropparna" kommer är det dags. Det kan ske inom ngr timmar då. Men visst är det spännande när mjölken börjar rinna till :)

Dom kan faktist föla utan att ha fått vaxdroppar..

AM

Japp, vi har väldigt sällan vaxtappar på våra..... Så det tecknet räknar jag aldrig med.

Ok det är möjligt :) Mina har dock alltid haft det. fast bara ngn timme innan.

Vi samlar ALLA såna här funderingar i tråden som heter "väntans tider". Fortsätt där!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 958
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 004
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 614

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka