Mjölk ko? och ammning?

Sv: Mjölk ko? och ammning?

Det var inlägg #16 som jag svarade på, framgick väl lite dåligt när det inte var inlagt.

Kicki :)

Jo då smartgrindar hade han, men korna var smartare. Dom gav sig fan på o öppna dom o de lyckades en del med. Han fick förstärka dom men de va lik förbannat nån envis jäkel som knödde upp dom.

Det är knappast självklart.
Så länge inte kon är dräktig finns det ingen almanacka som talar om när hon skall sluta producera mjölk.
En del av de tidigare inläggen förstod inte att det är mjölkningen som håller igen produktionen inte kalven i sig.
PL

Det är knappast självklart.
Så länge inte kon är dräktig finns det ingen almanacka som talar om när hon skall sluta producera mjölk.
En del av de tidigare inläggen förstod inte att det är mjölkningen som håller igen produktionen inte kalven i sig.
PL
Du brukar inte slinta på någon tangent, men nu....
Ska det inte stå: Det är mjölkningen som håller igång produktionen inte kalven i sig.
Annars har du och jag en diskussion framför oss...
Vänl.G.

Liknande trådar

C
Lantbruksdjur Så här ser en genomsnittlig svensk kos liv ut, från födsel till slakt. • Som nyfödd tas hon ifrån sin mamma inom det första dygnet...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
19 236
Senast: LIA
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 451
Senast: Cämz
·
Avel En kort sammanfattning av läget för lilleman. Den 8:e mars vid morgonfodringarna låg det helt oväntat ett litet föl i boxen när det...
2
Svar
38
· Visningar
3 022
Senast: pialotta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30