Mjölkstockning eller början till?

T

twinstar

Har ammat i ungefär fyra veckor på heltid nu och det har funkat bra. Har tillräckligt med mjölk men det rinner liksom inte på bra. Jag läcker till exempel ingenting utan min dotter får suga fram mjölken och kämpa lite för maten.

I förrgår sov jag första gången utan pyjamaströja och vips hade jag ont i ena bröstet. Det hjälpte dock att amma på morgonen så var det borta.

I natt låg jag förmodligen på ett tröjveck eller något som stoppade upp för nu har jag ont i andra bröstet upp mot armhålan.

Har provat att duscha varmt, ha vetekudde, dricka en lättöl, amma på alla fyra (ovanifrån) och det hjälper för stunden men det gör fortfarande ont.

Jag fick oxytocin-spray på sjukhuset innan vi åkte hem då jag tyckte det var trögt och hade ont. Har kvar sprayflaskan. Har bara använt den en enda gång då jag fick hemska sammandragningar i livmodern också, fast nu funderar jag på att testa igen.

Vad skulle ni ha gjort?

Har ingen feber, bara ont.
 
Sv: Mjölkstockning eller början till?

Är det inte värre än så borde det gå över av sig själv. Jag har haft mjölkstockning 2ggr med feber och frossa samt början till mjölkstockning flera gånger till och det har alltid gått över av sig självt. Fast då har jag ju ammat, ammat och ammat. Jag tyckte också det känndes bra att massera lite försiktigt i riktning mot bröstvårtan.

Jag fick ju min William i slutet av juni och det var verkligen jättesvårt att klä på sig ordentligt med kläder när det var så varmt. Det är nog därför jag råkade ut för det så många gånger. Ena gången jag fick mjölkstockning var när det var så varmt på natten så vi hade myggfönstret i. När jag vaknade på morgonen hade jag sparkat av mig täcket och låg med brösten i vädret. Gissa om jag blev risig... Resten av sommaren fick vi sova i hettan...
 
Sv: Mjölkstockning eller början till?

Du kan absolut testa, det är ju inget konstigt utan bara oxytocin precis (eller nästan precis då..) som det du producerar själv. Om du tycker att utdrivningen är trög så skulle jag ha använt sprayen. Och sen förstås amma, amma och amma... men det såg jag i den andra tråden att du redan gör ;):crazy:

Kanske hjälpa till att mjölka ur om hon suger dåligt?
 
Sv: Mjölkstockning eller början till?

Det hänger nog i hop med din andra tråd... Det är en tillväxtperiod, din bebis äter oftare, du producerar mera mjölk och nu håller brösten på att ställa om sig till den nya produktionen! ;) Det är mycket som hände med kroppen när man ammar! :D
 
Sv: Mjölkstockning eller början till?

Förmodligen har det något samband. Har också tänkt det!
 
Sv: Mjölkstockning eller början till?

Jag fick mjölkstockning på samma ställe varje gång. Min sambo värmde tvättlappar som jag maserade med samtidigt som jag ammade. Sedan fortsatte jag pumpa ut mjölk tills det släppte.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 012
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu när jag sitter och ammar hela dagarna så surfar jag givetvis en hel del under tiden. Igår så läste jag en så otrolig vacker...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 205
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Upptäckte i natt att jag fått mjölkstockning i ena bröstet. Försökte få bebis att äta där men det ville han inte. Jag har testa att...
Svar
18
· Visningar
4 230
Senast: Zody
·
Gravid - 1år Finns det någon här som vet hur man ska göra när man har väldigt mycket mjölk? Jag har som sagt en väldigt stor produktion av mjölk...
2
Svar
21
· Visningar
4 073
Senast: Björk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp