F

Fannyyy

Hej!
Jag har en häst som har mjäll och är ganska fet i manen. Finns det mjällshampoo eller liknande till hästar?:D

Sv: Mjäll

Vet inte om det finns speciellt till hästar, men testa med människoshampoo :idea:

Jag tror att mjäll på hästar och likaså på människor beror på någon form utav obalans, antingen invärtes eller pga. överkänslighet i huden. Tar du reda på grundorsaken är du av med mjället för alltid istället! :) Det finns ganska mycket på detta om du läser i gamla trådar.

Jag har hyrt hästen i ca en månad, så jag vet inte riktigt vad det är :D.
Men tack för tipset med andra trådar!

Ja, ta reda på orsaken till varför han har fått mjäll...
Men sedan kan du köpa Clerasil mjällschampo till honom! Blir lent och fint!:rofl:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 124
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
449
Senast: MiniLi
·
Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 429
Senast: Livi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka