aglaonema

Trådstartare
Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.

Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.
Jag hade nog klippt och sett hur det utvecklade sig. Men då behöver du ju flrstås täcka.
Du är säker på att hon inte har någon ohyra eller benskabb (som namnet till trots kan klia på hela kroppen)?

Hon kliar inte sig själv men riktigt njuter av att bli borstad och kliad. Hon har inget fel vad jag vet men tjock päls och tycker hon känns lite kladdig speciellt då pälsen är våt detta förstår jag inte riktigt.

Hon kliar inte sig själv men riktigt njuter av att bli borstad och kliad. Hon har inget fel vad jag vet men tjock päls och tycker hon känns lite kladdig speciellt då pälsen är våt detta förstår jag inte riktigt.
Bor du norr eller söderut i Sverige?

Min shettis blev väldigt kli-ig av sin tjocka päls och det försvann direkt när jag började klippa hals och bog. Det blir antagligen för varmt och fuktigt i den tjocka mammutpälsen och då börjar det klia på dem.
Min ponny klarade sig fint på lösfrift i sin klippning och behövde aldrig täcke ens i snöstorm eller regn, vi bor i Dalarna.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Någon som har något förslag på vad detta kan vara, har telefontid på måndag med veterinären. Har en äldre vbl valack, är inte...
Svar
9
· Visningar
739
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 474
Kropp & Själ Har sen flera år haft det problemet och nu hitta ett schampoo som faktiskt funkar. System4. Men jag tycker inte mitt hår blir jättebra...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 659
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka