Mixa och matcha ihop din drömras!

1

134643

Det är säkert fler än jag som går runt och fantiserar om den absoluta drömrasen, som tyvärr inte finns i en och samma hund utan är utblandad i en massa hundraser tyvärr. Tänk om man kunde ta något från en hundras och sätta den i din drömhund. För att ni verkligen ska förstå så visar jag er härmed min drömhund:

Storleken av Whippeten.
Pälskvalitén från Flatcoated retrivern.
Färgen från en Blue merle.
Jaktlusten från typ Mopsen :p
"Will to please" och lättlärdheten från Border collien.
Aktivitetsnivån från Labradoren.
Vattentänket från Golden retrievern.
Tungfärgen från Chow chowen :d
"reserverad mot främlingar" från Whippeten
Kroppsbyggnaden av en Boxer
och sist men inte minst rynkorna i ansiktet av en Basenji.

Förstå vilken ful hund! Men över till er, vilken är er absoluta drömhund? Och var inte fega för att blanda järnet, tänk på att ni bara behöver ta det positiva från hundrasen! :)

Sv: Mixa och matcha ihop din drömras!

Utseendet från race-huskyn
Snabbheten från vorstehn
Jaktlusten från chihuahuan
Will to please från Kelpien

=perfekt hund

Finnspetsens päls och färg.
Havanaisens storlek.
Aussiens aktivitetsnivå.

En snäll trevlig briard utan skärpa:p
Har aldrig träffat en briard som är mentalt så som jag vill ha den, men annars är den allt jag vill ha

Min hund är min absoluta drömhund på absolut alla sett. Han har inga nackdelar öht :D

Det enda jag ibland saknar hos mina hundar är viljan att vara till lags när jag tränar lydnad och uthålligheten när jag är ute och springer (löpning är mitt stora intresse näst efter hund).

Drömhunden skulle kanske därför vara en whippet eller greyhound med kelpiens vilja att vara till lags och vorstehns uthållighet. Fast ärligt talat så tror jag ändå att en sådan hund hade varit rätt jobbig att ha.

Just nu önskar jag mig en labbe i mindre format. Labben passar mig perfekt, förutom att jag vill ha en mindre hund.

En dalmatiner i whippetens storlek som inte fäller! Men det som absolut ska bort är besattheten kring mat! stora nackdelen nummer ett!

*KL*
En cairnterrier (närmare bestämt Skroffan, det går inte bra med vilken som helst!) i en lapsk vallhundskropp och så lägger vi till en ridgebacks tystnad och kelighet samt slänger in labbens förmåga att umgås med andra hundar:laugh:.

Mentalitet o will2please från Kelpien
Utseendet från afghanen (men såklart lika lättskött päls som en whippet. Ok, I crossed the line of reality ;))
Storlek som en basenji
Aktiveringskrav som någon grupp-10-ras :D

Haha, och det gjorde inte jag? ;):angel:

*KL

Vad mesiga alla ska vara då :angel:

Bison: Skulle du inte ens vilja ändra öronen eller tonläget på skallet? En vit fläck på magen? :D

En snäll trevlig briard utan skärpa:p
Har aldrig träffat en briard som är mentalt så som jag vill ha den, men annars är den allt jag vill ha
Sådana har jag träffat. De briarder jag haft med att göra har varit totalt oskarpa. De har varit "glada lekfulla mesar" kan man nog säga.

jag skulle nog önska mig en miniminiatyrbullterrier. jag tycker om jättesmå hundar, så det hade varit något. en svart sådan. lite trist önskan. ska man dra till med något annat så en liten liten husky, dom skulle varit otroligt söta =D

En kanintax med fluffig päls och med kattegenskaper. Och såklart så måste den vara allergivänlig :D

Heelerns klipskhet, intelligens och förighet. Golden retrieverns sociala lättsamhet. Lite blåa ögon och färgteckning från huskies. Pälskvalitet från pudeln fast den här "rasen" visas förstås bara helrakad utan minsta antydan till frisyr på utställning. Kroppsfysik och proportioner från pinshern. Sen, från vilken ras hittar jag kräsenhet när det gäller att äta skit, demolera soppåsar och göra räder i kattlådan...?

Haha, nej. Det finns inget jag skulle vilja ändra. Han är så perfekt en hund kan bli :-)
En once in a life time hund.

me wants it!
fast... det blir för dyrt att ta hem en XD men jädrans så fina dom var, kul att det finns fler som tänker att en stor hund i miniformat är en riktigt bra ide =D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka