Mixa eget havremjöl

Ishtar

Trådstartare
Kan jag ha det som det är i t.ex. fruktpuré för att det ska bli lite mer matigt? Eller måste det tillagas på nåt sätt först?

Egentliga anledningen att jag ska göra havremjöl är för att Valle inte gillar bitar i sin mat och ibland kokar jag egen gröt.

Sen köpte jag äpplegröt från Nestlé för att "alla" säger att barnen älskar den. Men jag blev rätt besviken då jag såg att den bara innehåller vetemjöl, så jag skulle vilja tillsätta lite havremjöl också för att det ska bli lite mer mättande när man ger det som kvällsmål. Behöver havren koka eller är det bra att röra ned i det varma vattnet med det andra pulvret tror ni? :confused: Havregryn är ångbehandlat i alla fall.

Mvh Ishtar

Sv: Mixa eget havremjöl

Det går säkert jättebra! Bara mixa och rör ner, det sväller ju rätt fort. Jag brukar aldrig koka min havregrynsgröt, stänger av vid första bubblan och den blir tjock och fin ändå.

Ikväll ska jag mixa ihop några deciliter, så imorgon ska jag prova blanda i.

Nä, nu bort från datorn och ned i köket! Jag ska bara 40 st chokladfrysmuffins som ska säljas i byns hantverksbod imorgon. Dom är så goda att det är faktiskt inte riktigt klokt!!! :d

Jag fick ett ryck och tyckte min lilla dutt skulle somna utan att amma ikväll. :crazy: Men jag lyckades iaf, jag mötte honom halvvägs och lät honom somna i min famn. :) Har startat ett litet projekt...tycker det är dags att barnets far efter 8 månader ska kunna börja vara delaktig vid läggningsdags.

Lycka till med nattningen, jag borde göra det samma för jag ser inte hur det skulle fungera att ha två ammandes på samma gång! Men alla gånger jag testat har det slutat med ramaskri och sen amning. Säg till om du har några bra tips ;)

Det gick ganska bra, ammade två ggr under natten. Nöjd!
Jag sövde honom mot min axel, först knästånde på sängen så det sviktade bra. När jag blev trött och han typ somnat satte jag mig ned och lutade mig mot väggen och gungade mindre och mindre. Jag har spjälsängen mot min säng så då gick det så lätt att lägga ned honom där utan att han vaknade, jag behöver inte gå runt eller böja mig ned från stående.

Men igår åkte vi och hälsade på en kompis och sov över, vi fick en 120 cm säng så nu körde jag amning varje gång han vaknade för att det skulle vara tyst i huset och för att jag hellre ville sitta och prata med min kompis än sovkura en bebis hela kvällen lång... Nya tag ikväll och i natt alltså!

MEN.... Jag har blivit varnad för att försöka införa nya metoder i den här åldern, vid 6-10 månader ska dom tydligen ha lite svårt för det pga separationsångest och mammighet, och han har blivit väldigt mammig bara sista veckan och blir ledsnen om han ser att jag lämnar rummet då han sitter hos någon annan. Men jag kräver ju inte att han ska somna själv i rummet, bara utan bröst i munnen så jag hoppas det ska gå bättre och bättre för varje gång nu. Positivt tänkande,,,.positivt tänkade..

Det gick idag också, men han var supertrött så han somnade ändå vid bröstet. Jag låg inte och ammade utan satt i sängen. Sen flyttade jag honom så han låg mot min axel, han vaknade och jämrade sig ett tag men somnade om. Sen smidigt ner i spjälsängen och voila jag lyckades till 50% idag med alltså.

Så jag hade tänkt börja med att han ska få somna mot min axel, sen mot pappas axel. Målet är såklart att somna i spjälsängen. Han gjorde det i 1-2 veckor i rad i maj/juni men sen blev han hostig och det gick bara inte längre.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka