Mittdelen?

Sv: Mittdelen?

kula vet jag inte....men i nya TR finns ju bilder på betten som e tillåtna.....nån måste ju ha TR....

Rumpnissen skrev:
Antar att du har TR om du tävlar, bara att slå upp!

Måste man ha TR för att man tävlar?
Jag menar bara att alla kanske inte har ett trots att dom är ute o tävlar..

Tänkte vara duktig och citera ur TR men insåg att jag bara har gemensamma bestämmelser och hoppning :o Måste se till och införskaffa dressyr också...

Ullis

Så här står det på stallbacken.com som skriver regler ut tr

Bettet ska vara ledat (en eller två leder, dvs två- eller tre-delat, tredelat ska ha rundad mittdel) och gjort av metall, eller hårt oböjligt plast- eller syntematerial och får vara täckt med gummi. Både två- och tredelat bett får ha löpande eller fasta ringar. Böjligt gummibett är inte tillåtet.

Lite sunt förnuft har man väl?
Har nu fått klubbens TR därför att jag är med i tävlingssektionen iofs, men innan dess hade jag inget TR, är man osäker kan man fråga här;) låna och titta i klubbens TR eller om nån kompis har.

Det allra mesta (självklart inte allt) som står i TR är helt vanligt förnuft och horsemanship.
jag har inte behövt titta i TR en enda gång sen jag tog Grönt kort.
Hur det nu kan komma sej.. :angel:

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
806
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 032
Senast: Sesca
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
549
Senast: Mli
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
668
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna