Mitt träns har gått sönder! kan nån hjälpa mig lösa denna gåtan?

B

Blekingecowgirl

Jag köpte ett träns som heter STAR i den stora hästbutiken i tingsryd. det kostar typ 285 spänn och på pannbandet (sidorna) sitter det conchos med en stjärna i metall och den ska igenom på nått skumt vis men jag tror jag måste dela den! nån som råkat ut för samma beskymmer om hur man gör e ju trisst att behöva sprätta upp hela bannbandet för att sätta dit den då jag inte har tillgång till en sån symaskin för läder! nnågra konkreta förslag ni kan ju kolla på deras hemsida så ni hajjar vad jag menar.

Conchon håller isär käkremmen ifrån sidostycket genom pannbandet!

tacksam för svar innan jag fördärvar det..

och dagens citat: It should be a joyride, Not a painride :)

Sv: Mitt träns har gått sönder! kan nån hjälpa mig lösa denna gåtan?

4406.jpg

Detta??

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Vad ska igenom vad? Varför ska du ha isär det? Förklara lite närmare så kanske jag kan hjälpa till! :idea:

du ser stj till hö på bilden den sitter fast i pannbandet med en metallstång som är helgjuten på både fram och baksida, stången går lodrät igenom "Öppningen" där käkrem och sidostycke går igenom, stångens syfte är att hålla isär dessa två remmar..

fattar inte heller..
Varför ska du ta bort den?

den trillade bort när jag var ute och red i skogen en dag, så de från butiken skickade mig en ny stjärna som jag skulle sätta dit själv :)

glömde ju säga att den stjärnan har trillat bort i skogen så nu sitter det ingen alls på den sidan.. ha ha e ju inte så lätt för er att veta, gud va jag e förvirrad ;)

Conchon är väl formad som en bricka med ett U på undersidan?

Du trär pannbandets ände igenom u:et och drar käkremmen (efteråt) igenom
pannbandet. Tänk haspla!

Så, först sidstycke igenom pannbandets ände, trä på conchos på pannband, dra käkrem igenom pannbandet.

Voilá!

Conchon är väl formad som en bricka med ett U på undersidan?

Du trär pannbandets ände igenom u:et och drar käkremmen (efteråt) igenom
pannbandet. Tänk haspla!

Så, först sidstycke igenom pannbandets ände, trä på conchos på pannband, dra käkrem igenom pannbandet.

Voilá!

Hej.. nä det ser inte ut så.. conchon är formad som ett fast helgjutet (finns ingenstans att öpnna eller trä igenom) D
stjärnsida --> D <-- helgjuten stång

Ser det ut nåt liknande den här?
fgh017.jpg

ja precis så ser det ut.. hur ska jag få på det på pannbandet?? den delar ju remmarna så det inte ligger på varandra..
;)

Du gör precis så som Mustang sa! Dra först ur käkremmen från pannbandet, sedan håller du i conchon och drar ur pannbandet från conchon. När du kommit så långt förstår du hur du ska sätta tillbaka den nya! Lycka till!
(kan fixa bilder om du i alla fall inte får till det...)

Kolla hur det sitter på den sidan som inte gått sönder.

Senast ändrad:

TACK ALLESAMMANS för er hjälp.. ikväll ska jag ge mig i kast med en gad häst som kommer ha ett helt träns :) tack än en gång.. (jag e så oteknisk förstår ni att jag knappt kan byta en glödlampa :S ha ha..) Ha en trevlig och skön helg på er..
Bamse kram Emelie och Epona

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka