Mitt tips mot mugg!

diabla

Trådstartare
Min häst har haft stooora muggproblem, jag hade prövat nästan allt, hade veterinären ute, fick nån pencilin salva som inte hjälpte ett skvatt och trodde att benen skulle ramla av så hemska som dom såg ut! sen så prövade jag HÄSTSALVA, och som ett mirakel så torkade allt ihop och jag såg en väldig skillnad på bara en endaste liten dag! :bow: På 3 dagar är allt borta och det har inte kommit tillbaka alls! Så mitt tips är, köp hästsalva och smeta på och du kommer kanske att bli lika glatt överraskad som jag! Lycka till!
 
Sv: Mitt tips mot mugg!

Vilken HÄSTSALVA är det du menar?
På tub eller burk?
På burk finns 2 st med detta namn, en med grön text och en med svart tror jag..men det är samma tillverkare...
Eller är det möjligvis SUPERBRA HÄSTSALVA du menar??

Och vilken "typ" av mugg hade din häst, den torra sönderspruckna varianten typ självsprickor i huden med torra skorpor, eller den som har massor av tjocka krustor/skorpor och är geggig under??

Själv har jag provat med flytande honung, och detta har gett mkt goda resultat...
 
Sv: Mitt tips mot mugg!

Jag provade med toskelevertran förra året och det gav också JÄTTEBRA resultat, han var hårlös i karlederna, huden var illande röd och han var tjock och varm och svullen... Jag lindade med en bomullstuss indränkt med fodertran mot karleden och lät sitta någon timme eller två. Efter bara ett par dagar var det enorm skillnad! Fick tipset av gammal travgubbe som hade en idé om att mugg ofta beror på någon brist av något och det löste sig ju prima!
 
Sv: Mitt tips mot mugg!

Min häst blir lätt torr och får som hårda skorpor. Det som funkat bäst för mig är Salsyvase 2-procentig. Finns receptfritt på apotek. Salsyvase 1-procentig är den som änvänds vid skorv på bebisar:p
 
Sv: Mitt tips mot mugg!

Håller med fodertran är toppen!! Fast det luktar inte så gott och så sätter det sig i kläderna, håret etc som bara den, man luktar som en hel fisk efter behandling!

Fodertran fick vi tips av veterinären när min häst hade mugg i nära halvåret som inte gav sig. Men det löste sig tillsist när vi började använda fodertran =) Jag kletade in karlederna och bena (han hade rasp också) morgon och kväll. Mycket ska det vara. Det innehåller AD-vitaminer, och det hjälper kroppens egen läkningsprocess, och dessutom är det ju rejält uppmjukande.

Kul i alla fall att höra att någon mra har använt det! Tycker fler borde testa!
 

Liknande trådar

Hästvård Jahapp det tar minsann aldrig slut 😣 Haft problem med mugg på ett ben sen i somras och nu börjar det äntligen se ut som att det släppt...
2
Svar
31
· Visningar
3 431
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 140
Senast: Hedwig
·
Hästvård Nu är leran här och muggen kommer som ett prev på posten för min kille. Vanligtvis tvättar jag först med hibiskrubb och stryker sedan på...
2
Svar
23
· Visningar
4 091
Senast: Blandrastik
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föräldrar till barn som rider
  • Födda 2022
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp