mitt sto har mjölk o är inte dräktig

japp

Trådstartare
Hej, ny här men vi prövar! ;) Iaf jag har ett islandssto på 13 år och hon har mjölk i tuttarna, absolut inte mycket. Och hon är ju inte dräktig (var 3 år sen hon fick föl) Upptäckte igår att de va flugor (o andra flygfän) vid juvret som hon blev väldigt arg på. iaf när ja skulle vifta bort dom så märkte jag att de va mjölk i juvret som dom ville åt. Är det någon som har nån aning om vad det kan bero på??
Tacksam för svar! :)

Är du säker på att det är mjölk? Kan vara en skada och var lika gärna?
Kontakta en veterinär, särskilt om hon är irriterad när man tar där, då har hon kanske ont.

Ja är iaf 99% säker på att de är mjölk, kanske blev lite fel men ja mena att hon blev irriterad på flugorna, och hon har inte ont när man tar där... Jag ringde iaf och frågade en veterinär om de va något farligt, men eftersom hon inte verkar ha ont av de så sa dom att ja skulle höra av mig om de blev mer mjölk elr att hon fick ont. Jag bara tänkte om nån visste vad de kunde bero på? :) Veterinären sa nämligen inte det...

Är vätskan vit? Om den inte är vit utan mer genomskinlig och klibbig är det inte mjölk utan sekret som ston kan ha i spenarna lite till och från- helt normalt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 665
Senast: Ajda
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 259
Senast: Masse
·
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 261
Senast: regina11
·
Avel Hej! För några månader sedan tog vi ett rektal palpation test samt ett blodprov för att se om vårat sto var dräktigt. Proven visade sig...
Svar
5
· Visningar
1 905
Senast: Tokyo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama