Pastöriserad juice är ju inte som nypressad, den är pastöriserad och inte lika god som färsk, men då tror jag att jag vet på ett ungefär.Njae? Juice är ju okokt.
Det smakar äppelsaft. Tillagade äpplen - men godare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pastöriserad juice är ju inte som nypressad, den är pastöriserad och inte lika god som färsk, men då tror jag att jag vet på ett ungefär.Njae? Juice är ju okokt.
Det smakar äppelsaft. Tillagade äpplen - men godare.
Fast jag envisas nog....Pastöriserad juice är ju inte som nypressad, den är pastöriserad och inte lika god som färsk, men då tror jag att jag vet på ett ungefär.
Jag har inte sagt att det smakar som juice, men pastöriserad är jag inte så svag för. Äppelmos gillar jag däremot.Fast jag envisas nog....
Jag tycker inte att den alls smakar som juice. Pastöriserad eller inte.
På samma sätt som kokade jordgubbar inte smakar som mosade färska. Äppelmos smakar inte som äppeljuice.
Testa - jag tror du kommer att älska det!
Hur gör du äppelsaften i majan exakt?? Skördade mitt träd idag och ska plocka hos mormor med och har länge letat efter ett bra saft recept.Äppelsaft är låååångt från juice smakmässigt och saftandet fortsätter idag. Har nästa 8 L i saftpannan och majan jobbar fortsatt på, så många liter äppelsaft blir det, kanske rent av för många
Men åter till projektet "min lilla gård", det blivande lilla trädgårdslandet tar sig, för nu är ca 80 kvm upp-plogade
Fatta vad jag ska odla, skörda (och rensa ogräs till förbannelse ) nästa år
Hur gör du äppelsaften i majan exakt?? Skördade mitt träd idag och ska plocka hos mormor med och har länge letat efter ett bra saft recept.
Finns det olika sätt att använda en maja?Hur gör du äppelsaften i majan exakt?? Skördade mitt träd idag och ska plocka hos mormor med och har länge letat efter ett bra saft recept.
Tackar Nu ska det majas saft! Hur gör du om nätterna, stänger av och låter kallna eller går du upp med jämna mellanrum för att fylla på ??Delar äpplena i halvor och låter vattnet i majan vara precis på gränsen till att koka, så att äpplena ångas långsamt. Fyller upp hålkärlet och sen fyller jag på, fyller på och fyller på och fyller på lite till i takt med att de sjunker ihop.
Tömmer gör jag efter 1-1½ dygn och börjar om med nya äpplen när det runnit av ordentligt över 2:a natten.
Tar en halv evighet att maja äpplen, men om man låter vattnet koka i kärlet, så blir saften väldigt blaskig och smaklös och det vill man ju inte
Sen kokar man upp saften i en stor kastrull, blandar i sockret, låter det lösa sig och häller upp på varma flaskor. Man sparar alltså saften tills man i af majat ur 6 liter råsaft, så det blir samma smak på hela partiet.
Hur mycket socker varierar från år till år, beroende på äppelsort, hur söta de är och sånt, men börjar man på 4 dl/ liter råsaft så bör det inte bli för sött och har man väldigt sura äpplen så pytsar man i mer socker efter en liten avsmakning.
Tackar Nu ska det majas saft! Hur gör du om nätterna, stänger av och låter kallna eller går du upp med jämna mellanrum för att fylla på ??
Haha som här då. Jag har halva frysen full a rabarbernoch vinbärssaft Och just därför har jag lvertalat min älskade sambo att han ska bygga en jordkällare till migOm nätterna sover jag, så jag stänger av plattan när jag går och lägger mig och sätter igång den när jag vaknar. Den saft jag gjort nu började jag med i fredags em, tömde hålkärlet i morse och i morgon kokar jag saft på det som majats nu ikväll och som rinner av över natten och sen är årets äppelsaftande slut för min del.
Tror jag klarar mig en stund på de minst 22 liter äppelsaft som det blir Har ju lite annan saft med där i matkällaren
Haha som här då. Jag har halva frysen full a rabarbernoch vinbärssaft Och just därför har jag lvertalat min älskade sambo att han ska bygga en jordkällare till mig
Säger detsamma @Gnist .Älskar din syn på.livet som sagt, din tråd för mig glad och inspirerad!
Apropå klös, du får destillera o sälja calvados till oss törstande bukefalister.Menlös ska det såklart stå här ovan
Apropå klös, du får destillera o sälja calvados till oss törstande bukefalister.
Du skulle förmodligen kunna försörja dig på det. Du får patentera "Gnists hemgjorda"Lite moonshine
Fick faktiskt igår en förfrågan om jag kan koka pölsa, kalvsylta och baka limpor "på beställning"
Du skulle förmodligen kunna försörja dig på det. Du får patentera "Gnists hemgjorda"