Gnist
Trådstartare
Sådär resonerar jag också, efter att vid några tillfällen tagit på mig för mycket och stått i röran i veckovis och slitit samtidigt som det går mig på nerverna att se eländet.
Men eller hur
Bättre då att dela upp sånt i etapper och än är det länge till vintern, så de i vart fall 6 kbm till som ska in innan den dyker upp hinns ju med utan att stressa ändå tänker jag mig
Resten av idag ska jag ta det lugnt och bara pyssla på med valpar, åka och handla, städa lite och sånt "vardags", för i morgon tänker jag hysta mig till lingonskogen på morgonen, koka mer lingonsaft på förmiddagen, börja klyva upp de träd som blivit kapade i min lilla skog och som nu ligger i kubbar nära klyven.
Sen bär det iväg för att plocka äpplen nån gång mitt i dan och påbörja saftningen vilket ju tar en evig tid eftersom jag majar dem, så medan äpplena sköter sig själv på spisen lär jag fortsätta klyva och förhoppningen är att jag blir klar med det mesta av den veden i morgon, så jag kan svära över den onda skröpelkroppen, slappa, slöa, baka limpor och kanelbullar i lugn och ro i helgen
*Puh*