Kivina

Trådstartare
Jag har precis fått mitt kök ommålat. Vitt blev det, och nu är skåpluckorna på omlackering och dessa ska få nya knoppar när de anländer. Jag har fattat beslutet att använda mig av grönt på tyger, så jag har klätt om mina stolsdynor nu. Men nu återstår ett problem. Jag har en hel vägg precis vid köksbordet som är helt vit och jag har inte den blekaste aning om vad jag vill ha där.

Jag har funderat på nån tavla men vet inte riktigt hur jag ska göra för att det ska bli bra. Väggen är 1.90 hög (snedtak) och 2.50 lång och mitt på den finns köksbordet.

Nån som har några förslag på "pynt"?:)

Sv: Mitt kök

Det finns ju massor av liknande mönster även midra då så klart att sätta på väggen och det är väldigt snygg tycker jag.:)

36_1207853914_2145335.jpg

Ett alternativ till tavla resp. permanent väggmönster är att hänga en tyglängd på väggen som går från tak till golv, t.ex. mitt för bordet. Då kan du byta lätt byta om du känner för det. Matplatsen får mera fokus också i köket. Om man vill ha det alltså.

Då jag bor i hyresrätt är ett permanent väggmönster inte att tänka på (även om det är lätt att måla om) men det där tygtipset ska jag absolut fundera på!! Så långt hade jag inte ens tänkt övht. TACK!!

Jag bor också i en hyresrätt o det är lite trist när man vill göra om lite, men som du sa var ju tipset om att man kunde hänga upp tyg en jättebra idé.

Ja, jag ska ner på stan och jaga tyg nån dag nästa vecka tror jag:)

Nu har jag nästa problem, jag skulle behöva få tag på en ny matta också. Jag vet inte om jag vill ha en under köksbordet eller en gång-variant vid spis/diskbänk. Jag kan inte ha båda för då skarvar de i varandra. Men jag upplever det som svårt att hitta en i lämplig storlek eftersom köket är så litet och jag vill kunna ha köksbordet stående på det.. Nån som har några tips? Jag har kikat lite på IKEA, men deras småmattor är för små och de medelstora är för stora:crazy:

Jag ska ta lite kort på köket, så blir det nog lite lättare för er att förstå hur det ser ut, men jag har inte ork ikväll utan det får bli ett av helgens projekt!

Köp en schysst plasttrasmatta, tycker jag är skitsnyggt! Man kan få dem i olika längder och bredder, googla Dimoda så hittar du en variant.

Liknande trådar

Hemmet Jag har avskytt mitt kök sen dag ett, framförallt pga den "nougat-aktiga" färgen på väggarna som tillsammans med ett brunt plastgolv...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 031
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2