Mitt första år bok

jerseyko

Trådstartare
Har inte vågat köpa någon ifall det skulle komma som present eller julklapp men så blev det inte.

Så nu ska jag försöka hitta en bra "Mitt första år".
Vad har ni för böcker och vart har ni köpt dem?

Jag har en sån bok och jag tycker det är kul nu att läsa när jag fått en egen, och har även sambons 1a bok att läsa i nu när vi fått en egen plutt :D
 
Sv: Mitt första år bok

gör en egen :) scrapbook... :P eller myphotobook.se eller vad adressen nu är där kan man ju skriva och säta in bilder och lämna tomma blad om man vill klistra in saker osv... finns inga gränser för egen fantasi... jag har inte sett en enda första året-bok som passat mig....
 
Sv: Mitt första år bok

Jag har två, den jag tycker är bäst heter;
-boken om mig "och inte så kaxig heller";)
 
Senast ändrad:
Sv: Mitt första år bok

Jag köpte en till en kompis från Anne Geddes..... Den är helt otroligt vacker.
Själv tänker jag nog scrapbooka.
 
Sv: Mitt första år bok

Den jag köpte hette Boken om mig. Tycker den är bra - lite mer "modern" än en del andra tyckte jag.
 
Sv: Mitt första år bok

Jag är så dålig på att skriva, vill ha "färdiga frågor" att svara på. Sen är scrapbook inte min starka sida, jag har försökt ;)
 
Sv: Mitt första år bok

samma som lillis köpt? Finns de på typ akademibokhandeln? Det är det enda stället i uppsala jag vet man kan köpa böker ;) Hoppas de har hiss upp dit i den gallerian annars måste jag åka rulltrappa :eek:
 
Sv: Mitt första år bok

Annars kan jag tänka mig att Lilla rummet har sådana böcker och även andra leksaksaffärer. Det är ju ändå ingen större omväg dit om du ändå är på Lundeq, sen ligger ju Nordmarks nära också.
 
Sv: Mitt första år bok

samma som lillis köpt? Finns de på typ akademibokhandeln? Det är det enda stället i uppsala jag vet man kan köpa böker ;)
Leksaksaffärer brukar ha såna böcker, det finns såna på internet, bokia brukar ha, finns många andra ställen förutom bokhandlar som har såna böcker...
 
Sv: Mitt första år bok

Jag har nalle puh´s "boken om mig". Jättebra frågor att svara på, ganska mycket också så det gäller att börja skriva i den från början, det är svårt att köpa den sent, om man inte har uppskrivet när barnen börjar vända sig/jollra etc.
 
Sv: Mitt första år bok

Rasmus "snackar" som tusan, och det blir mer för varje dag :love: Det går ju så himla fort! I förrgår satt han i sambons knä och då fick han helt plötsligt för sig att sitta själv! Han har upptäckt sina fötter och kan sitte jätte länge å kolla på dem.
 
Sv: Mitt första år bok

Nu vet jag inte om du var ironisk eller inte, men jag tycker att om jag ska läsa i den med barnen senare, så är det trevligare om det står på svenska :idea:
 
Sv: Mitt första år bok

Och jag mitt pucko sitter med engelska lexikon för att förså mig på facebook så någon engelsk första år bok blir det inte för mig ;)

Beställde en på nätet från bokia som kommer nu snart hoppas jag. Kostade bara 114:- så det gör inte så mkt om den är värdelös, lät bra på deras beskrivning i alla fall.

Ska in till stan någon dag i veckan och då kan jag annars besöka babyland och barnenshus och noga välja en bok där (eller, jag kanske köper fler så syskonen får en likadan sen i framtiden ;) )


Edit: Kolla vad jag hittade mer nu när jag var in...
http://bokia.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9189086821&r=1

"mitt första år som mamma"

Måste jag beställa :D

Jag + fylla i blanketter/enkäter/frågor = :bump:
 
Sv: Mitt första år bok

Nä det var jag inte, tänkte helt ärligt inte på att den var på engelska. Jag köpte ju den till min kompis, fast hon är från Wales så det var liksom aldrig några problem med språket där! Och jag lever ju i en engelsktalande värld och har det bästa av båda språken.
Men bor man i Sverige och har ett svenskt barn så vill man såklart ha en svensk bok, det hade jag också gjort! :D
 
Sv: Mitt första år bok

Vincent har fått 2 stycken böcker, en som jag har för mej hette babyboken(blå version för pojkar såklart) samt "mitt första år" som är en bok med nalle puh bilder.
Den första räcker till 6 årsåldern med uppdateringar & utveckling, nalle puh boken är bara första året.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 636
Senast: gammalek
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
693
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 541
Senast: Mineur
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 083

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp