mitt dräktiga sto har en liten blödning, HJÄLP!!

J

jelly

Mitt snart fyraåriga shettissto väntar sitt första föl i slutet på juni. Idag så upptäckte jag att hon har några små små "prickar" av koagulerat blod i slidan. HJÄLP vad är det?
Hon verkar inte orolig eller nånting annat, utan hon är helt normal. Jag har försökt få tag i min veterinär men hans telefon verkar inte funka... så jag tänkte att jag frågar här om någon vet...
Jag vet ju att både människor och en del andra djur normalt kan ha små blödningar under graviditet/dräktighet, är det lika för hästar? Jag är SÅ TACKSAM om någon kan svara fort!!!!

Mvh jelly :confused:

hej
det är nog ingen större fara ska du se. Jag hade själv samma sak på två av mina ston som också är dräktiga, och jag var orolig precis som du första gången. Men min vetrinär sa att det är vanligt på dräktiga ston att de får lite småflytningar av blod, och så har dt varit så gott som varje gång de har varit dräktiga efter det. Men är du osäker så försök att få tag på din vetrinär ändå, men som sagt..jag har råkat ut för samma på mina och det har aldrig varit någonting. Lycka till!

TACK snälla du för svaret!!!! Jag känner mig mycket lugnare nu! Jag har varit ute och kollat på henne igen, och det är nu knappt synbart. Så jag känner mig som sagt mycket lugnare nu. Tack igen!

Mvh jelly :)

Vårt ena sto hade också det. Gissa om vi blev oroliga! Vi tog ut vet, men allt var OK. Vi fick väl ingen förklaring då, men folk säger att det kan bero på skörare slemhinnor under dräktigheten.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vet verkligen inte vad jag ska göra eller vad detta kommer få för konsekvenser... Behöver hjälp/råd/tips! Jag har en SKK-reggad hane...
2
Svar
24
· Visningar
4 528
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nu varit och mätt mina järnvärden igen, och kan inte låta bli att spåna vidare lite kring detta... När jag läser om tecken på...
2
Svar
22
· Visningar
4 695
Senast: Luff
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 268
Senast: Lisa2014
·
Avel Har ett dräktigt sto med ca 100 dagar kvar till fölning. Hennes andra dräktighet, men inget levande föl. Den första (2012) slutade med...
2
Svar
21
· Visningar
4 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka