Misstänker missfall, HJÄLP!

SilverSkimmel

Trådstartare
Jag tror att jag skulle ha varit i vecka 4 ungefär (men ej fått graviditeten bekräftad). Men igår fick jag jätteont i ryggen, och började få rosa rikliga blödningar, och började sedan blöda rent blod.
Idag så kände jag mig jättekonstig, och mådde illa. Och det kom ut VATTEN?! och sen började det blöda igen.

Kan det ha varit missfall? :(

Sv: Misstänker missfall, HJÄLP!

Ja det kan ha varit ett väldigt tidigt missfall. vattnet kan dock inte ha varit fostervatten, det är alldeles för tidigt för det.

Men jag läste just att fostervattnet börjar bildas i vecka fyra?
Det var inte så mycket vatten.. Men det fyllde en tampong ungefär...

Men dom kan ändå inte göra någonting, för det är för tidigt. Allt dom säger är "det skulle det kunna vara".
Jag undrade väl mer om någon annan varit med om något liknande... Just det där med "vattnet", eftersom det är så tidigt. Det måste ju precis ha börjat producerats isåfall, men det var ju bara "en tampong full", så inga mängder.

Alltså jag är ingen doktor, men jag gjort ultraljud i v 5. Då är fostersäcken 5mm... i v 4 har det just fäst i livmodern och ar otroligt litet.

Jag har fått missfall i v 8, då var fostersäcken typ 4 cm.

Det kommer ut ganska mycket blodklumpar vid ett missfall, de kan se ut som hinnor.

Är det normalt att det kommer ut en liten hinna/säck (dvs den är genomskinlig, ej en blodklump) även om man inte är gravid eller tyder det isf på tidigt missfall? Det har hänt mig många ggr :crazy:

Det har jag fått nångång i samband med ÄL tror jag..

Det vagar jag inte svara pa. Rent spontant skulle jag saga att det inte ar tidiga missfall om det hant dig manga ganger. Om missfallet sker sa pass tidigt att det inte gor ont bor det vara sa pass tidigt att du inte bildat nagon sack som ar stor nog att man kan se den. Men det ar bara mina oproffessionella gissningar.

De gångerna brukar jag få mer ont tills säcken har kommit ut. (trots maxdos Citodon + diklofenak) Efter säcken har kommit ut (efter 2-3 dagar kanske) gör det knappt ont längre... Händer inte vid varje mens, men det har nog hänt iaf närmare 10 ggr senaste 3 åren (när jag inte har haft hormonella p-medel)... Blodmängden är kanske densamma, men jag har å andra sidan väldigt rikliga blödningar med mkt blodklumpar i vanliga fall med så det är svårt att säga.

Tycker att du skall kontakta sjukvården, detta för att det kan behövas göras en "skrapning" efter missfall.

Jag tycker du ska prata om det med din bm. Det kan ju vara sa att ditt pmedel inte funkar som det ska, eller nagot annat.

Liknande trådar

Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 270
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 074
Senast: tott
·
Gravid - 1år Jag vet inte riktigt vad jag vill ha ut av den här tråden. Stöd? Igenkänning? Jag har ett friskt barn och har under två år försökt få...
2
Svar
26
· Visningar
5 711
Senast: Milene
·
Hästvård Jag köpte mitt sto Barka för ungefär ett år sen. Då hade jag redan ridit henne under flera år och var väl bekant med att hon haft...
Svar
16
· Visningar
2 938

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka