D
Donkey
Snål som man är "fyndade" jag en begagnad bröstsele (standard) i storlek shettis på internet. Fick hem den idag och glad i hågen sprintade jag till stallet för en provning. Jag kan lugnt säga att jag blev besviken! Jag vet inte hur era shettisar ser ur, men min är 1.01 och ganska rejäl. Enligt denna sele är han superfet, jättelång och har vattenskalle! Käkremmen nådde inte ihop på långa vägar, skygglapparna höll på att pressa in ögonen i hålorna, svanskappan fick jag ihop på yttersta hålet, däckelgjorden lyckades jag med milt våld dra ihop till yttersta hålet och bröstan ser ut som en haklapp! Men tömmarna var ju fina! Nu sitter man här med en sele man inte kan skicka tilbaka och jag undrar vad som är bäst att göra: använda de delar jag kan ha (jättesnyggt att ha allt på yttersta hålet!) och prova byta ut käkrem mm.Eller sälja vidare till någon med en minishettis. Kan inte påstå att skakelfästena tilltalar mig heller. Ska testa på åsnan i morgon och se om den ligger bra på henne, så får väl kanske hon överta den. Visste väl att jag skulle ha beställt en Vario i ponny storlek! Ni som har gjort ändringar på era selar; HJÄLP!! Ska ta bilder i morgon så ni får ta del av bedrövelsen.