mily
Trådstartare
Jag behöver lite hjälp från alla smarta bukemänniskor. Jag bor på en liten gård sedan aug 08 och här fanns en ny paddock när vi flyttade hit. Det är bara det att den är otroligt dålig. Jag behöver tips och råd på hur man kan åtgärda den på ett billigt och bra sätt.
Den är grävd 60cm djup och bara sand - ingen bra sand heller utan det känns som grov orange sandstrands-sand, alltså fel kornstorle. På detta ligger kanske 15 cm stenmjöl som är tunnare på vissa ställen och där sjunker man igenom till den mjuka sanden. Vår paddock ser alltså ut som en bergochdalbana! Så vi rider inte där i särskilt mycket. Den är 22x44m.
Vad skulle ni göra för att få den fastare?
Utan att det ska behöva kosta 50 000 kr
Jag skriver inte vad jag skulle gjort utan vill höra vad ni tycker!
bilden är gammal, staketet är numera vitmålat med men underlaget ser likadant ut..
Den är grävd 60cm djup och bara sand - ingen bra sand heller utan det känns som grov orange sandstrands-sand, alltså fel kornstorle. På detta ligger kanske 15 cm stenmjöl som är tunnare på vissa ställen och där sjunker man igenom till den mjuka sanden. Vår paddock ser alltså ut som en bergochdalbana! Så vi rider inte där i särskilt mycket. Den är 22x44m.
Vad skulle ni göra för att få den fastare?
Utan att det ska behöva kosta 50 000 kr
Jag skriver inte vad jag skulle gjort utan vill höra vad ni tycker!
bilden är gammal, staketet är numera vitmålat med men underlaget ser likadant ut..