Status
Stängd för vidare inlägg.
A

Avig

Använder hemligt anv.namn av olika anledningar.

Känner mig väldigt konstig i kroppen, hade P-ring förr men slutade med det vid årsskiftet, mensen kom igång precis som den ska och dessutom punktligt dom 3 första månaderna.
Senast jag hade mens var i slutet av mars, i april kom den inget och jag gjorde grav.test som visade negativt.
Tilläggas bör att jag småblödde lite mellan feb och mars.
Nu i maj kom helt plötsligt mensen, men den är konstig. För det första gör det inte ett dugg ont, jag brukar ha ont med prev.medel och JÄTTE ont utan. Dessutom är det mycket geggigare än det brukar vara, som små strimmor i liksom (ursäkta om det blir allt för detaljerat) och ganska ljus-rosa. Kan detta vara ett väldigt tidigt missfall? fast borde det inte känns mer då? Finns det något sätt man kan ta reda på om det är ett missfall?

Tycker inte om att inte ha koll på min kropp, och när mensen ska komma, har alltid vart väldigt punktlig med eller utan preventiv medel.
Tack snälla för svar, är aningens bekymmrad.
 
Sv: Missfall?

Jag tror att gravtesten är ganska så känsliga och visar även om man har missfall, så om du testar igen och det är positivt kan det vara missfall eller en graviditet om det fortgår. Man kan ju blöda då med.
 
Sv: Missfall?

När jag fick missfall (i v 5 el 6) blödde det med rött blod och ganska rinnigt (inga rosa strimmor alltså). Däremot gjorde det inte alls ont. Dagarna efter kom blod i mindre mängder.
 
Sv: Missfall?

Hur visste du att det var ett missfall? Skulle nog vara någonstans i dom veckorna isf. jag med tror jag.
 
Sv: Missfall?

Det visste jag inte. Jag visste ju att jag var gravid sen en vecka och blev såklart jätteoroad när det började blöda. Jag ojade mig i 4 dagar och sen åkte vi till gynakuten och fick VUL som konstaterade att det varit mf.

(sen blev jag gravid på första försöket igen :bump: ).
 
Sv: Missfall?

Då ska jag köpa ett grav.test. Synd att det är lördag, vill veta innan jag blir galen av nojja.
 
Sv: Missfall?

Nar jag fick mitt missfall sa blodde jag med geggigt, riktigt rott blod med klumpar i. Men ont gjorde det!! Jag trodde att jag skulle do arligt talat.
Jag hade alla graviditets syndrom, gjorde 2 st test vid olika tillfallen som bada visade negativt. Sa nar jag borjade bloda (en vecka efter att mensen borde ha kommit) sa fattade jag inte alls vad som pagick. Nar smartorna blev varre sa fattade jag verkligen ingenting....det var laaaaaangt fran mensvark kan jag tala om.
Det var faktiskt Enya har pa Buke som sa till mej att jag hade fatt missfall och att jag skulle ga till lakaren. Val inne hos lakaren sa tog de prover och det konstaterades att jag hade fatt MF.
Dock var lakaren riktigt bra och berattade att ca 40% av alla graviditeter slutar i missfall, och att de flesta kvinnor inte ens vet om att de fatt MF utan tror att det ar lite extra mens bara.

Ga och kolla dej, for du kan behovas skrapas!!
 
Sv: Missfall?

Vill bara tillägga: Jag har full förståelse för om du inte vill gå ut med ditt riktiga nick. Jag hade i förväg sagt att ifall jag skulle få mf skulle jag inte ha några problem att berätta det för nån. Men när det väl hände så kändes det så otroligt privat att jag inte alls hade nån lust att prata om det. Endast min bästa kompis fick veta det i början (förutom min man såklart).

Sen, när jag blev gravid lättade känslorna ganska mycket och numera har jag inga som helst problem att berätta om missfallet. Tycker det är väldigt bra att man pratar om det, för det händer ju så ofta. Men det är normalt att det känns jobbigt!
 
Sv: Missfall?

Tack för alla svar, jag är fortfarande inte mycket klokare.
Vart går man om man vill kolla upp sig? det värsta är att det känns lagomt pinsamt om det bara skulle vara en vanlig mens, men å andra sidan så känns det inte helt rätt.
Ush, behöver lite styrka nu alla buke-kompisar, har inte ens vågar prata med min sambo ännu (jag är väldigt nojjig i vanliga fall)
 
Sv: Missfall?

Ga till kvinnokliniken pa sjukhuset eller storre vardcentral. Dar kommer de att hjalpa dej!
Klart att man ar nojjig nar det handlar om ens halsa och kropp, speciellt om man kanner att allting inte star helt ratt till. Men det ar darfor sjukvarden ar dar, for att hjalpa till nar man inte kanner sej ok. De ar jattevana vid missfall och andra svarigheter, sa de kommer att guida dej genom allting.

:bump: :bump: :bump: Styrkekramar :bump: :bump: :bump:
Du kommer att klara detta galant ska du se. Men vanta inte for lange.
 
Sv: Missfall?

Jag var på gynakuten på Danderyds sjukhus. Liknande finns även på Södersjukhuset. Fast du kanske inte bor i Stockholm, vad vet jag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 782
Kropp & Själ Jag känner mig sjukt stressad just nu och vet inte alls hur jag ska ta mig ur eller förbättra situationen. Det känns som om det är svårt...
Svar
11
· Visningar
1 819
Senast: Sasse
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 028
Senast: lillamy73
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 117
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp