Missfall, eller vad?

F

Forza

Testade positivt för 6 dagar sedan, i söndags. Mina bröst hade börjat växa och ömma, och jag hade haft en brunaktig flytning i två tre dagar tidigare under veckan, samt hade en konstig känsla lite lik mensvärk i livmodern - varför jag började undra och gjorde en test.

I typ tisdags fick jag - förutom en uvi - som mensvärk, och när jag satt på toa och försökte klämma ur de sista dropparna kiss pga uvi:n hörde jag hur det ploppade till och det hamnade blod i toaletten, och det hamnade små ljusröda klumpar på pappret. Senare under dagen fortsatte jag blöda lite, men från och med onsdagen har det övergått till brunaktiga flytningar liknande de jag hade i förra veckan. Brösten är fortfarande tunga och ömma, och jag testade positivt igen i torsdags, men med ett mycket svagare plustecken.

Varför dessa flytningar? Kan jag ha fått ett missfall? Jag ska dateras på måndag och får ju reda på svaret då, men det är lång tid tills dess eftersom jag mer eller mindre hoppas på att det ska ha stötts ut på naturlig väg.
Vad tror ni?
 
Sv: Missfall, eller vad?

Det låter ju onekligen som ett missfall......:(

Det tar ett tag innan kroppen "fattar" att den är ogravid igen, så det kan vara därför du fortfarande känner att brösten är så tunga och ömma. När jag hade mitt MF så var jag "gravid" ett bra tag efteråt, även fast kroppen skött det hela helt själv och tömt ordenligt.


Men å andra sidan går du med UVI nu? Kan det vara så att det är därifrån blodet kom? När jag har det så blöder det nästan mensaktigt flera dagar....... och det ger sig inte på en gång även om jag medicinerar.......


Snart är det iallafall måndag, så du kan få klara besked.
 
Sv: Missfall, eller vad?

Tack för svar!

Jag tror inte att det har med uvi:n att göra, för jag har haft blod i urinen vid uvi förut och det här var inte alls som det. De gånger jag har haft blod i urinen har det dessutom varit mycket svårare infektioner än den jag hade nu; den här var "självbehandlingsbar" på ett fåtal dagar tack vare sura drycker etc, och alla de andra jag haft har jag varit tvungen att medicinera.

Det jag tänkte att det kanske kunde vara, var om det kunde vara en sådan blödning man kan få vid fastsättandet i livmodern, men det dröjer väl inte så länge för ägget att hitta en plats? Är troligtvis i sjätte, sjunde veckan.

Ja, nu är det bara exakt 16 timmar kvar tills jag får klara besked. Det ska bli skönt.
 
Sv: Missfall, eller vad?

Nej, ägget fäster väl tidigare än så om jag inte är helt ute och snedseglar? Men det behöver ju inte vara kört för det, ibland kan man ju blöda ganska bra, utan att det går åt skogen för det. Så bli inte missmodig, det kan ju vara så att det bara var en blödning som inte betyder mer än att det just bara blöder lite.



När det gäller UVI kan jag nämna att jag numera, efter några år av konstanta återfall av skiten, får blödningar direkt. Det är så jag märker att det är just det, först blir det lite kli i underlivet, sedan blöder det och sedan är helvetet på besök där....... :crazy:
 
Sv: Missfall, eller vad?

Ja, jag blev undersökt med vaginalt ul i morse, och det visade sig att det såg ut som ett tidigt missfall. Allt hade inte kommit ut, så jag ska ändå få komma till sjukhuset för medicinering.

Nevin: vilka hemska uvi:er det låter som att du har :crazy: Jag är verkligen inte avundsjuk.
Och angående missfallet så är det bäst det som har hänt, för jag kunde ändå inte behålla barnet. Så jag känner mig faktiskt ganska lättad.
 
Sv: Missfall, eller vad?

Ja de är hemska..... och tyvärr kroniska.....




Usch vad jobbigt att behöva gå tillbaka, jag är glad att mitt MF gick så fort och att min kropp tömde sig så fullständigt :crazy:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej! Jag är 36 år och är i min första graviditet. Jag har alltid varit inne på att jag inte ska ha barn men jag och sambon har...
2
Svar
35
· Visningar
5 010
Senast: lil-sis
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 349
Senast: cassiopeja
·
G
Gravid - 1år Jag fick ett tidigt missfall i början av november (7-8e). Mensen dröjde sedan lite längre än vanligt och jag började med mina p-piller...
Svar
3
· Visningar
1 760
Gravid - 1år Jag vill absolut inte att mitt mer välkända nick här på Buke ska förknippas med den här tråden, då jag har vänner här på forumet, men...
Svar
6
· Visningar
1 712
Senast: Fundersam_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp