Missahandel????

M

Medea_1

:confused: Jag sköter en häst åt en tjej han har sår på benen som HON säger att det har han haft över ett år han blev verkad för ca 6 mån sedan fik dra av skorna för hov väggen växte runt skon! väger ca 150-200 kg för lite och konstant svullen i två ben men vill inte ta ut veteriner för det är dyrt! är detta misshandel det tycker jag!!!

Sv: Missahandel????

Ring djurskyddsinspektör så får h*n komma å kolla på hästen.Du kan göra det anonymt.
Man ska alltid anmäla när man misstänker misskötsel å vanvård!

Sv: Missahandel????

jag har varit i en mycket liknande situation.
men sluta att fortsätta vara där, och anmäl!
jag vet att du vill göra det bättre för hästen, men det gör bara att hon utnyttjar dig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 460
Senast: tuaphua
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 117
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
21 977
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Blev lite intresserad av frågan när jag för nyfikenhetensskull testade lite flera funktioner i min stegräknar-app, däribland mat- och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
16 952
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar