Mirtazapin panik

Sv: Mirtazapin panik

Det finns en äldre variant som inte används så ofta längre, som inte ger samma problem med viktökning.
Min läkare försökte ge mig det men jag är väldigt kinkig och läser till receptarie så jag tyckte jag skulle få något att säga till om medicin valet och det fick jag ;)
Jag ska prova den andra varianten nu, men bara en vecka för att se om det kan lösa min sömnstörning.

Fungerade bra på mej, gick upp men bara till normalvikt. Minns inget direkt ökat sug mer att matlusten kom tillbaka.
Där emot upplevde omgivningen mej som ganska "borta" och nollad under tiden jag åt dom. Glimten i ögat lixom försvann.

De bästa jag ätit är voxra, och jag tror alla jag känner som vart emot "lyckopiller" ändrat uppfattning när de fick va med om min "förvandling".
Nu får jag inte äta dom pga graviditeten. Så jag äter Sertlarin och Lergigan comp. Långt ifrån samma goda effekt som Voxra.

På grund av den pressande läkaren så testade jag ändå, fast jag stod bara ut en vecka eller två, så egentligen är det ju för kort tid för en riktig utvärdering. Men.. det var så hemskt! Allt blev tungt, jag rörde mig långsamt, det var ansträngande att ens sitta och skriva vid datorn. Jag svullnade upp, som man tex. kan göra innan mens och det var en pina. När jag väl gav upp och slutade så kändes det som att jag faktiskt kände när medicinen började gå ur kroppen, och successivt kände jag mig lätt som en fjäder. Det låter skitfjantigt, men det kändes som att jag började leva igen efter att ha varit i en dvala.

(Jag är medveten om att första tiden man äter ett nytt läkemedel kan vara speciell, jag har testat flertalet olika sorters antidepp, men har aldrig upplevt något så fruktansvärt som detta, även om de andra inte varit en dans på rosor i början de heller.)

Precis samma här! Svullnade inte upp, men allt kändes så segt, tungt, dimmigt. Ville bara ligga i sängen, eller ville inte men orkade inget annat. Helt gräsligt.

Har fått andra biverkningar av andra SSRI, aldrig denna jävla seghet.

Tack så mycket för alla svar!
Jag blev mycket lugnare av att se att det var väldigt blandade erfarenheter, så jag bestämde mig för att testa. Jag får så lätt panik och är helt säker på att all skit kommer hända mig men så är det ju faktiskt inte alltid.
Igår var jag helt slut och sov några timmar innan läggdags tom, verkligen zombie. Idag är jag exakt lika trött men har inte känt av någon annan biverkning, inte ens hunger. Men jag vågar inte ropa hej ännu, det är svårt att skilja på mitt vanliga hets-sug eller om suget kommer ifrån medicinen. Sovit gott har jag gjort iaf, om än dock lite för länge, idag vaknade jag kvart i tre... Jag tror att jag får börja ställa larm så att jag inte sover bort hela dagen, speciellt nu när jag ska börja arbetsträna. Hoppas den här segheten går över, orkade inte laga middag igår och känns som att jag ska somna här i soffan när som helst..

Tack så mycket för alla svar!
Jag blev mycket lugnare av att se att det var väldigt blandade erfarenheter, så jag bestämde mig för att testa. Jag får så lätt panik och är helt säker på att all skit kommer hända mig men så är det ju faktiskt inte alltid.
Igår var jag helt slut och sov några timmar innan läggdags tom, verkligen zombie. Idag är jag exakt lika trött men har inte känt av någon annan biverkning, inte ens hunger. Men jag vågar inte ropa hej ännu, det är svårt att skilja på mitt vanliga hets-sug eller om suget kommer ifrån medicinen. Sovit gott har jag gjort iaf, om än dock lite för länge, idag vaknade jag kvart i tre... Jag tror att jag får börja ställa larm så att jag inte sover bort hela dagen, speciellt nu när jag ska börja arbetsträna. Hoppas den här segheten går över, orkade inte laga middag igår och känns som att jag ska somna här i soffan när som helst..

segheten kommer minska tro mig! Men det tar några veckor, tänkt också att det blir bättre om du höjer dosen sedan:) Man sover helt underbart på dom, och du kommer börja drömma väldigt roliga drömmar ;)

Vad bra att det har fungerat för dig! Vilken dos äter du? Jag har fått den lägsta, alltså 15mg, kan man dubbla den själv tro (för att undvika bieffekterna)? .

Nej, du ska absolut inte ändra i medicinering på egen hand. Mirtazapin i lägre dos ges oftast just mot sömnproblem, medan den högre dosen ofta inte har lika bra effekt på just det planet. Precis som Fia sa.

Prova du, och sen ser du om det funkar för dig eller inte. Men gör allt i samråd med din läkare.

Jag har också käkat mirtazapin 15 och dom funkade förvånansvärt bra på mig. Upplevde ingen ökad aptit allas, snarare tvärtom.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Alternativ till försäkring

Hästrelaterat

Tillbaka