Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Miroco var en Maraton-son, född 1982 och godkänd 1986. 2001 var sista året han var i avel, och jag har för mig att han togs ur aveln. T o m 2000 hade han betäckt 100 ston.
Hans exteriöra utlåtande var; harmonisk hingst av mycket god ridhästmodell med lång hals, bra bogparti, manke och djup. Välbenad men något knätrång och tåvid fram. Mycket god skritt. Utmärkt trav med bra påskjut.88789.
Bruksprov; 4 år (6,5 år) gång 888 (8767) hopp 8 (77/77)
Han tävlades i dressyr upp till I1 med placeringar i PS. När han togs ur avel hade han avkommor som placerat sig i lätt hoppning och dressyr.
tack för bilden!Ärligt talat tycker jag inte att han är så vacker på just denna bild.... men är du säker på att han sänktes rill C? Sökte nånstans på nätet och såg att han var AB, men det kanske är fel?
Jodå han sänktes till C...men han hade väl inte överdrivet många avkommor när han sänktes heller (?) utan det var väl bara precis att han nådde antalet för att komma upp i avkommebedömning tror jag.
Har dock hört flera som sett honom live som beskrivit honom som en väldigt trevlig och rörlig hingst.Även om han blev sänkt till C så är det inte alls säkert att det var under "rättvisa former".Mycket beror ju på antal visade avkommor och vilket stomaterial som har betäckts.
Han var ju inte överdrivet populär men det gör honom inte till en dålig hingst.Risken är stor att han tillhörde hingstar som fick betäcka en del sämre ston över lag..dvs de som tar hingsten runt knuten för att han råkar finnas där tex.
Görel-du får väl in och rota i några gamla kataloger.Jag har lyckats städa undan mina för tillfället.
joho du, bilder vill jag ALLTID se! Anledningen till att misstänker att det inte blir ngt köp är att den förmodligen hinner säljas innan försäkringspengarna för mitt sto kommer . Det var dessutom ett bra pris, fast den var ngt liten, 160 imkh. Men släppa den det kan jag inte riktigt än. Skäck var det dessutom, jag har aldrig en sett mig som skäckägare, fux eller bruna har det varit .
Det får mig att minnas att jag aldrig frågade var det var för möderne... klantigt.
njae, tyvärr har jag ingen handpenning, för många veterinär-fakturor för Zita samt betäckningsavgifter för unghästen, multi-penningar blev det...
Jag är också nyfiken vart färgen kom ifrån, undrar om det är full stam på denna. Såg smäcker ut så jag tror inte att det är ngn tinker-korsning eller så....
Hundavel & Ras
Jag är fd ägare till en hund med grav separationsångest, den blev värre av kastreringen, innan var den mycket mild och märktes inte så...
Trädgård & Växter Jag har varit ner till Skåne på lite minisemester i veckan och ehm... Man kan ju inte åka bort utan att shoppa växter heller?! :D
Såg...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.