Sv: Mirakelkurer/medel för vita hästar?
Alltså, jag förstår ärligt talat inte vad alla har sådana problem med att få sina skimmlar vita igen för?
Pälsen - barnshampoo, vilken jäkla sort som helst. Eller vanligt, simpelt 'människoshampoo' (sist fick min herre bada i shampoo för färgat och behandlat hår..hrrm..). Blöt hästen ordentligt,s hamponera in, spola, spola, spola, spola, shamponera in ordentligt, spola, spola, spola. Ren häst.
SVANSEN så är YES diskmedel oslagbart. Shamponera in och 'gnugga' försiktigt in det. Låt verka några minuter (4-5), skölj noga. Om det behövs shamponera igen.
Sen har man en blänsvit häst med gnistrande man och svans (och i mitt fall med beige huvud eftersom han hatar vatten på huvudet).
HÄSTSHAMPO däremot fungerar mycket sämre, skimmelshampoo tycker jag är mest blaha också även om det fungerar bättre än standardhästshampoo.
Men, barnshampo och YES. Dock gäller det att inte snål amed shampot
Det går åt en halv sådan där normalstor barnshampoflaska för mig när jag badar dem, hemligheten är att skapa tjoooockt härligt lödder
(Och trots tvätt varenda vecka en hel sommar så nej han varken fick klåda eller torkade ut eller liknande)