Mirakelkur för torra händer

Pancakes

Trådstartare
Finns det sådant? Nu när det blev minusgrader så är mina händer plötsligt så torra att jag aldrig varit med om maken. I vanliga fall räcker det med handkräm nån gång i veckan men nu räcker det inte med flera gånger per dag...

Helosan inför natten och tunna, helst bomullsvantar på. Behövs oftast bara ngn enstaka omgång för att få rätsida på det så att det sen går att smörja sig enl normala rutiner igen.

I vardagen handskar på så fort man är ute. Överdriv inte handtvätten och undvik att få varmluft på händer tex från fläkten i bilen.

Kaffesump! Helt underbart och händerna blir supermjuka av oljorna!

Det låter konstigt och alla tittar konstigt på mig när jag rekommenderar det, men alla blir lika förvånade över resultatet. Ta en näve sump och gnid in i händerna och skölj bort :).

Jag använder handmask från Innis free när inget annat hjälper. Är en handske med kräm i som du har på 15-20 min. Efter 1-2 dgr är mina händer jätte fina å mjuka :)

Jag har köpt en snordyr handkräm hos en hudterapeut från märket Esse. Luktar inte särskilt gott (oparfymerad) men går snabbt in i huden utan att kladda och innehåller inget konstigt. Fungerar suveränt på mina sönder tvättade och väl spritade händer.

En matsked med olivolja och lite strösocker. Jag brukar gno in ca 2-3 min sedan sköljer jag av sockret Det blir lite kladdigt men händerna blir riktigt mjuka.

Bodyshop har en fet handkräm med hampa som verkligen gör under för torra händer! rekommenderar dock att använda den över natten då den dels inte går in i huden superbra (jag hatar att vara kletig om händerna) och framförallt luktar rätt illa, men har faktiskt aldrig provat någon kräm som varit så pass bra.

Dagtid funkar Rituals handkrämer bra för mig. Går fort in i huden och luktar gott, men på nätterna har jag som sagt gärna på något fetare.

Håller med om kaffesump. Mina händer är aldrig så fina som när jag grejat med just kaffesump.

Annars har Nonique Intensive varit räddningen för mina händer.

Membrasin. Smörj från insidan och ut. Är oslagbart för mig under vinterhalvåret både vad gäller min snustorra hy och mina känsliga ögon som lätt rinner vid kall vind osv. Har mina händer väl nått en viss torrhet så kan jag smörja för glatta livet och inget hjälper men membrasin is the shit! Märker skillnad första veckan redan och sen är vintern räddad!

Liknande trådar

Kropp & Själ Har sen flera år haft det problemet och nu hitta ett schampoo som faktiskt funkar. System4. Men jag tycker inte mitt hår blir jättebra...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 606
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 296
Senast: Norma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama