Mirakelkammen

I

Isidor

är det någon som har den till sina katter ? Vad tycker ni om den ?

Sv: Mirakelkammen

Jag har en sån, orginalet, köpt av domaren... hm, va heter hon nu igen.. Hursomhelst så tycker jag den funkar jättebra!
Jag har två långhåriga skogisar som rätt ofta får tovor, speciellt när dom haft så ullig päls.

Jag har en sån och jag har inget att jämföra med så jag vet egentligen inte om den är bra eller dålig. Mina katter får aldrig tovor, och visst fastnar katthåret i den när man kammar, men jag skulle väl inte vilja påstå att det fastnar bättre i den än en annan kam. "Inga ränder i pälsen" skulle det bli men det tycker jag visst att det blir. ;) Så prova om du vill, den fungerar ju säkert inte sämre iaf!

/Erica

Okej. Vart får man tag i den äkta mirakelkammen. och hur vet man att det är den äkta. säljs dom på utställningar ?

Det är möjligt att den finns på utställningar ifall någon affär som säljer den är med och säljer där. Jag har inte sett den men jag har förstås inte letat heller. Jag köpte min kam lite billigare än normalt av en Perseruppfödare här i Stockholmstrakten som har några över som hon säljer. Fungerade utmärkt trots att det lät lite riskabelt innan, men hon var mycket seriös. Kanske har hon några över om du frågar, Mia's charming heter hennes uppfödning.

På min kam står det "HINDES Made in England", så står det inte det gissar jag att den inte är äkta!

/Erica

/Erica

Jag har pm:at dig länk till en domarens hemsida som säljer kammarna :)

Tviggy1081 skrev:
Eva Porat?
Har me en mirakelkam..funkar bra :)

Ja precis, tack! :bow:

Det ska väl vara den "äkta" mirakelkammen om jag förstått saken rätt! Den har speciellt rundade toppar på piggarna och så har jag för mig.

Nu har jag köpt en mirakelkam. prövade snabbt på en av katterna som inte tycker om att bli kammade eller borstad. Men den här verkar han acceptera. Han la sig även på sidan så man skulle komma åt magen gör han aldrig annars . Sen gled den lätt genom pälsen.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
687
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
869
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 228

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat