Mirakel!! Min stressade hund är inte det längre!

paradiset

Trådstartare
Ni som följt mina problem, bekymmmer och omplaceringstankar vet vad jag menar. Min hund med sin inre stress som påverkade mig något oerhört! Nu är hunden fridfull, harmonisk, lyhörd, känslig, lugn ja adjektiven haglar och jag är så himla PIGG och glad!! Min hund stal ALL Min energi förut med sin stress! Jag är så oerhört känslig för energier och jag ville inte ha honom inpå mig så jobbig "kändes han". Känner igen det från en ex pojkvän med stora depressioner som oxå påverkade mig på samma sätt och stal min energi. Sådant här går inte att förklara det känns däremot!

Och ja hur lyckades ja då? JO jag köpte Serene-Um och Xtra Care Stress free som innehåller johannesört och valeriana. Det tog 2-3 dagar sedan började han sova riktigt avslappnat inne trots alla möjliga ljud ( men lika intensiv reaktion på dörrklockan ) Sedan slutade han dra ute....jag började känna mig harmonisk, tålamodet kom tillbaka och det ena efter det andra föll på plats! Extramatte kom in chockad på 4:e dagen och undrade om han är sjuk :D

Han LÄR sig nu, han tar åt sig och saker når hjärnan så himla snabbt! Han skvallrar perfekt på hundar UNDER mötet och inte enbart efter, låser sig inte, går lös och i koppel BREDVID mig, apporterade i rasthagen ( stor störning ) med extramatte och ja jag kan rabbla förändringar hela dagen!

NU är han den hunden som jag ville ha, en stabil, kontaktbar individ som inte vibrerar av inre stress oavsett intensitet på den för stunden.

Min teori är dels att han haft ont i halsen såpass mycket i sitt liv att han gått i konstant stress och nu behöver lära om. Det andra är koppelgåendet där vi enbart använt sele eller snakekedjan längst upp på halsen ( och då tränat som om han vore lös ytterst lätta på handen ) men med ett halsband på halsen för att jag inbillar mig att han kan associera halsband med en ny känsla då, det vill säga ingen strypkänsla. Ingen träning i världen nådde in till honom förut bakom blockeringen, nu krävs det nästan ingenting att få honom återgå till bredvid mig eller för den delen bara att inte dra :bow:

Det är ju så HÄR det ska vara att ha hund. Varför testade jag inte deta för länge sedan:eek:

Nu vill jag bara vara ute hela tiden och njuta av min "nya" hund och lugnet i alla tänkbara situationer! Han är fortfarande sprallig, busig, glad och lekfull men med ett inre lugn:bump:

untitled2-1.jpg


Blandat148mindre.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Mirakel!! Min stressade hund är inte det längre!

Åh det måste ju vara helt underbart!!! Har problem med stressad hund, så det är skönt när man hör att det finns hopp! Känner igen det där med att det suger energi.. Nu är min visserligen bara stressad på promenader i koppel, men det räcker för min del. Har till och med känt mig avundsjuk på folk som har hundar med "vanliga" problem :cool:

GRATTIS!!!! :bow:
 

Liknande trådar

A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp